چهره‌های مشهوری که به جراحی زیبایی تن ندادند

سفر زیبایی عمیقا شخصی است و قدردانی از پیری طبیعی بر کسانی که مسیر زیبایی را انتخاب کرده‌اند سایه نمی‌افکند

اما تامپسون از جمله چهره‌های مشهوری‌ است که هیچ جراحی زیبایی‌ای انجام نداده‌ است-AFP

در دنیای زیبایی که اغلب تغییرات شدید و کارهایی برای مقابله با افزایش سن سرفصل خبرها است، برخی از چهره‌های مشهور زیبایی طبیعی خود را در آغوش می‌گیرند.

سوت چاینا مورنینگ پست در گزارشی که به معرفی برخی از چهره‌های مشهوری که هرگز زیر تیغ جراحی زیبایی نرفته‌اند، پرداخته؛ می‌نویسد که هیچ راه «درست» یکتایی برای افزایش سن وجود ندارد. سفر زیبایی عمیقا شخصی است و قدردانی از پیری طبیعی بر کسانی که مسیر زیبایی را انتخاب کرده‌اند سایه نمی‌افکند. در نهایت، آنچه واقعا اهمیت دارد، احساس توانمندی است که هر فردی از انتخاب‌های خود می‌گیرد و این چیزی است که زنان برای آن ایستاده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از اسطوره‌های محبوب هالیوود تا نمادهای مد جهانی، چهره‌های مشهور زن همیشه مجبور بوده‌اند در برابر قضاوت عمومی در مورد ظاهر خود مقاومت کنند. با این حال، از آنجایی که آن‌ها با ظرافت، در طول سال‌ها بدون توسل به جراحی‌های زیبایی زمان را می‌گذرانند، داستان‌های آن‌ها یادآور این نکته است که هیچ تعریف منحصربه‌فردی از زیبایی وجود ندارد.

جین برکین، با شخصیت پیچیده خود، در صف مقدم است. این بازیگر و خواننده که در ژوییه امسال در ۷۶ سالگی درگذشت، تجسم واقعی «سبک دختر فرانسوی» بود.

او در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با هارپرز بازار، کسانی را که در طول سال‌ها، به تدریج برخی جراحی‌های پلاستیک را انجام داده بودند، تحسین ‌کرد. اما معتقد بود در نهایت آدم چهره متفاوتی پیدا می‌کند، که برای او چندان جذاب نبود. برکین در عوض به «ژیمناستیک صورت» (یوگای صورت که با انجام برخی ماساژ‌های تخصصی صورت به پیشگیری از بروز چروک و افتادگی کمک می‌کند) اعتماد کرد تا پوستش را تا حد ممکن صاف نگه دارد و بدون مداخله جراحی، گذر زمان را در آغوش بگیرد و پیر شود.

شارلوت رمپلینگ که به همان اندازه که به اصالت خود متعهد است، به عنوان نماد زیبایی طبیعی شناخته می‌شود، قاطعانه انجام هر روش زیبایی برای حفظ جوانی خود را رد می‌کند.  در ۷۷ سالگی، دیدگاه او در مورد پیری، ترکیبی از لطف و اشتیاق است، احساسی که او به‌طور مداوم در مصاحبه‌های مختلف بیان کرده است. در سال ۲۰۲۲ او به نشریه «سیدنی مورنینگ هرالد» (Sydney Morning Herald) گفت: «صورت من آنقدری بد نیست، بنابراین به جراحی نیاز ندارم.»

برای او ایده پاک کردن نشانه‌های زندگی معنی ندارد. به نظر او آن‌ها نشانه‌های اصالت‌اند. او در همان مصاحبه می‌گوید: «حتی اگر می‌خواستم [عمل جراجی انجام دهم]، احتمالا هرگز این کار را نمی‌کردم، زیرا خیلی می‌ترسم و با آن موافق نیستم. من به نوعی مجذوب پیر شدن صورتم‌ام».

اما تامپسون، بازیگر ۶۴ ساله نیز درست مانند رمپلینگ، قاطعانه در برابر ایده انجام جراحی پلاستیک برای نگه داشتن ظاهر جوان مقاوت می‌کند و در برابر تمایل تغییر شکل برای فرار از روند طبیعی پیری، خود را سردرگم می‌داند. او در مصاحبه‌ای با «رپ» (The Wrap) از محبوبیت عمل‌های زیبایی به‌عنوان «روان‌پریشی جمعی» یاد کرد.

مدیریت کردن با جراحی و جابه‌جایی آینده برای انکار گذشت زمان برای او سخت است. او در همان مصاحبه می‌گوید: «من همیشه در مورد بدن زنان و کارهایی که با آن‌ها انجام شده است، از خودمان چه انتظار داشته باشیم و با خودمان چه می‌خواهیم انجام دهیم، همیشه یک فمنیست مبارز و ستیزه‌جو بوده‌ام.»

لبخند نه چندان بی‌نقص و روح درخشان لورن هاتون، نماد‌های جاودانه زیبایی او در ۷۹ سالگی‌اند. انتخاب او برای پذیرش تغییرات زندگی، گواهی بر طبیعت مطمئن او است.

بر اساس گزارش نشریه «پیپل»، این بازیگر برای حفظ سلامت پوست و موی خود به محصولات زیبایی متکی است، مانند افزودن روغن کرچک به موهای خود. اما بر اساس مصاحبه‌ای که با هارپرز بازار انجام داد، او با چشم‌پوشی از خطوط ظریف، از انجام عمل‌های زیبایی اجتناب می‌کند.

طرفداری ایزابلا روسلینی، بازیگر و مدل ایتالیایی برای پذیرش سن، مدت‌ها است که طرفداران او را مجذوب خود کرده است. انتخاب او برای افزایش سن طبیعی به‌عنوان جشنی برای زندگی او است؛ حتی در مواجهه با فشارهای مداوم برای انجام عمل جراحی.

روسلینی ۷۱ ساله علاقه‌ای به روش‌های تهاجمی زیبایی ندارد. او سال گذشته در گفت‌وگو با مجله «وولتور» (Vulture) گفت که هرگز برای عمل‌های زیبایی زیر تیغ جراحی نرفته است و اکنون برای انجام این کار «بسیار پیر» است، زیرا پوستش آن را تحمل نمی‌کند؛ فلسفه‌ای که به کلیت سبک زندگی او قابل تعمیم است. او در مصاحبه مذکور گفت: «من همیشه به شوخی می‌گویم چون یک مزرعه ارگانیک دارم و سعی می‌کنم سالم غذا بخورم، نمی‌توانم تغذیه ارگانیک و بوتاکس را کنار هم بگذارم. چگونه می‌شود این دو را آشتی داد؟»

بیشتر از مُد و زیبایی