مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشدید تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی را تصویب کرد

تقریبا تمامی نمایندگان جمهوریخواه و ۱۳۳ نماینده دموکرات به لایحه تشدید تحریم‌های نفتی رای مثبت دادند

۶۸ نمایندگان دموکرات و یک نماینده جمهوریخواه با لایحه تشدید تحریرم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کردند- AFP

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با اکثریت آرا لایحه‌ای را تصویب کرد که عوامل، نهادها یا مراکزی که صادرات نفت ایران را تسهیل می‌کنند، تحت تحریم و فشار قرار خواهد داد. این لایحه، شامل بنادر و پالایشگاه‌های کشورهای خارجی نیز می‌شود.

خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه سوم نوامبر، ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲، در گزارشی نوشت این لایحه که تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید خواهد کرد با ۳۴۲ رای مثبت، در برابر ۶۹ رای منفی، تصویب شد.

تقریبا تمامی نمایندگان جمهوریخواه بعلاوه ۱۳۳ تن از نمایندگان حزب دموکرات به این لایحه رای مثبت دادند.

۶۸ نمایندگان دموکرات، همراه با تامس ماسی، نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، نیز با لایحه تشدید تحریرم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کردند.

لایحه تشدید تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی در مجلس سنا آمریکا نیز مطرح شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که نمایندگان مجلس سنا چه زمانی این لایحه را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، وب‌سایت خبری دهیل شامگاه جمعه در گزارشی به‌نقل از کیمبرلی دونوان، مدیران ارشد در شورای آتلانتیک، نوشت:‌ مشخص نیست که این لایحه چگونه می‌‌تواند تاثیر معناداری بر توانایی جمهوری اسلامی ایران برای فروش نفت بگذارد؟

رویترز به‌نقل از مایک لاولر و جرد مسکوویتس، از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نوشت که تنظیم و تصویب این لایحه پیام روشن و محکمی به طرف‌ها و بازیگرانی مانند چین، روسیه و دیگران است که به جمهوری اسلامی ایران نباید کمک کنند.

این دو نماینده جمهوریخواه، عواملی که صادرات نفت جمهوری اسلامی را تسهیل می‌‌کنند را متهم کردند که به حکومت ایران در تامین مالی فعالیت‌های تروریستی یاری می‌رسانند.

این لایحه قبل از تبدیل شدن به «قانون اجرایی»  ابتدا باید در مجلس سنا تصویب و سپس به امضای رئيس‌جمهوری آمریکا برسد.

بیشتر از جهان