تاریخ و محل برگزاری سه مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شد

محل این مناظرات که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود، دانشگاه‌های تگزاس، ویرجینیا و یوتا خواهد بود

مناظره ترامپ و بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اکتبر ۲۰۲۰‌ــ olivier DOULIERY / POOL / AFP

تاریخ و محل برگزاری سه مناظره ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام شد.

محل این مناظرات که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شوند، پردیس‌ دانشگاه‌های آمریکا در ایالت‌های تگزاس، ویرجینیا و یوتا خواهند بود.

این خبر را کمیسیون غیرانتفاعی و غیرحزبی مناظرات ریاست‌جمهوری (سی‌پی‌دی‌) در روز دوشنبه اعلام کرد.

نخستین مناظره ۱۶ سپتامبر در دانشگاه ایالتی تگزاس، واقع در سن مارکوس برگزار می‌شود. بعد از آن، دومین مناظره‌ اول اکتبر در دانشگاه ایالتی ویرجینیا در پترزبورگ برگزار خواهد شد.

مناظره نهایی کمی بیش از یک هفته بعد، در تاریخ ۹ اکتبر در دانشگاه یوتا واقع در سالت‌لیک سیتی برگزار می‌شود.

با افتخار اعلام می‌کنیم که دانشگاه ایالتی تگزاس، کالج لافایت، دانشگاه ایالتی ویرجینیا، و دانشگاه یوتا میزبان ما در مناظرات انتخابات عمومی ۲۰۲۴ خواهند بود. نسخه کامل در:‌ https://t.co/1bqf1ANS2z

سی‌پی‌دی، ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳

مناظره معاونان رئیس‌جمهوری نیز قرار است ۲۵ سپتامبر در کالج لافایت در ایستون پنسیلوانیا برگزار شود.

به گفته سی‌پی‌دی، جزئیات بیشتر در مورد مناظرات ازجمله شکل [برگزاری] و مجریان آن سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

فرانک فارنکوپف و آنتونیا هرناندز، روسای مشترک سی‌پی‌دی، در بیانیه‌ای اعلام کردند که محل‌های برگزیده به ارائه «مجموعه‌ای دیگر از گفت‌وگوهای تاریخ‌ساز برای مخاطبان داخل و خارج از کشور» کمک می‌کند.  

در این بیانیه آمده است: «مناظرات انتخابات عمومی ایالات متحده آمریکا که سراسر جهان آن را به صورت زنده تماشا می‌کنند، برای بسیاری از کشورهای دیگر الگو است: فرصتی برای شنیدن و دیدن نامزدهای اصلی که در محیطی منصفانه و بی‌طرف به موضوع‌های جدی می‌پردازند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این سنت از سال ۱۹۷۶ بی‌وقفه اجرا شده است. در سال ۲۰۲۴، دانشجویان در چهار محل مناظره ما به برگزاری مجموعه دیگری از گفت‌وگوهای تاریخ‌ساز برای مخاطبان داخل و خارج کمک می‌کنند. پردیس‌های آن‌ها میزبان چهار فرصت ویژه برای گوش دادن و آموختن خواهد بود.»

«از دانشگاه یوتا برای میزبانی دومین مناظره انتخابات عمومی، از کالج لافایت و دانشگاه ایالتی تگزاس در پنسیلوانیا و تگزاس برای [میزبانی] نخستین مناظرات سی‌پی‌دی و از دانشگاه ایالتی ویرجینیا برای برگزاری نخستین مناظره‌ تاریخ کالج یا دانشگاه ویژه سیاهان (اچ‌بی‌سی‌یو) از صمیم قلب سپاسگزاریم.»  این در حالی است که رقابت بر سر گزینش نامزد منتخب هر حزب همچنان ادامه دارد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داده که دونالد ترامپ هنوز برای نامزدی جمهوری‌خواهان به‌وضوح پیشتاز است، اما [جایگاه] جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در نظرسنجی‌های محبوبیت ملی همچنان رو به افول است.

نظرسنجی ملی که ان‌بی‌سی روز یکشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد ترامپ با ۴۰ امتیاز از سایر نامزدهای جمهوری‌خواه پیشی گرفته و از بایدن هم دو امتیاز جلو است؛ در حالی‌ که محبوبیت بایدن به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

چنانچه ترامپ، آن‌طور که انتظار می‌رود، واجد شرایط نامزدی جمهوری‌خواهان شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که در این سه مناظره ریاست‌جمهوری شرکت کند.

او تاکنون در هیچ‌یک از مناظرات جمهوری‌خواهان شرکت نکرده و می‌گوید برای این کار دلیلی نمی‌بیند چون در نظرسنجی‌ها از آنان بسیار جلوتر است و به جای آن، رویدادهایی برای تخریب آن‌ها برگزار می‌کند.

نظر عموم مردم این بود که نخستین مناظره بین ترامپ و بایدن در سال ۲۰۲۰ برای رئیس‌جمهوری وقت بد پیش رفت. او هنگام جواب‌های رقیبش مدام با صدای بلند حرف می‌زد و به‌ دلیل نادیده گرفتن قوانین، چندبار تذکر گرفت. از او خواستند تا گروه‌های راست افراطی مانند پراود بویز (Proud Boys) را محکوم کند اما در عوض گفت: «پراود بویز عقب بایستید و آماده باشید.»

مناظره دوم در پی ابتلای ترامپ به کووید لغو شد. مناظره سوم به اندازه مناظره اول ستیزه‌جویانه نبود؛ چون شرکت برگزارکننده [برنامه مناظره] میکروفن نامزدها را در زمان پاسخ دودقیقه‌ای اولیه خاموش کرد تا وقفه‌هایی چون مناظره نخست را محدود کند.  

© The Independent

بیشتر از جهان