عروسی به سبک «بریجرتون»

ایده این مجموعه پس از درخواست‌ طرفداران که می‌خواستند زیبایی‌شناسی عاشقانه «بریجرتونی» را در مراسم عروسی خود بگنجانند، به وجود آمد

 لباسی از مجموعه عروسی به سبک «بریجرتون» در کنار تصویری از بازیگران این سریال / NETFLIX/AFP

سریال بریجرتون توانست در زمانی که دنیا با خبرهای همه‌گیری جهانی تیره‌وتار به نظر می‌آمد، رنگ و نور و زیبایی را در ترکیبی از داستان‌های دنیای پریان و یک بریتانیایی تخیلی به ما نشان دهد و موفقیت تجاری کم‌نظیری به‌دست بیاورد. منتقدان هنری، طراحی لباس این مجموعه را یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث این موفقیت شد معرفی کرده‌اند. علاوه‌بر لباس‌های فاخر مجلس رقص و مهمانی که مدل پیراهن‌های «داستان‌های جین آستین» و دوره «نیابت سلطنت» بریتانیا را به سکوهای نمایش مد آوردند، در هر فصل از این سریال شاهد عروسی‌های زیبایی هم بودیم که حالا الهام‌بخش یک مجموعه لباس عروس واقعی شده‌اند.

«آلور برایدال»، با همکاری نتفلیکس، مجموعه‌ای از لباس‌ عروس را با الهام از سریال «بریجرتون» و داستان مکمل آن، «ملکه شارلوت: یک داستان بریجرتونی»، راه‌اندازی کرده است.

این لباس‌ها که قیمت‌شان بین ۱۶۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است را طراح لباس برنده جایزه امی، لین پائولو، برای «فرانچایز نتفلیکس از شوندالند» طراحی کرده است. پائولو طراح لباس سریال ملکه شارلوت و همچنین دیگر سریال‌های موفق از جمله «خلق آنا» (Inventing Anna) و سریال کوتاه «آتش‌های کوچک در همه‌جا» (Little Fires Everywhere) بوده است.

آلور برایدال در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این همکاری با اقتباس از زیبایی‌شناسی مجلل نمایش‌ها و مدهای جسورانه و سلطنتی شخصیت ملکه شارلوت، احساسات عاشقانه و جلال و شکوه را برای عروس‌های امروزی به ارمغان می‌آورد».

این لباس‌ها دارای جزئیات بسیار زیبایی‌اند، از جمله تور، تزیینات گل‌دار، آستین‌های کارشده و دکمه‌های ساتن ظریف که به عروس‌ها این نوید را می‌دهد که انگار وارد عاشقانه‌ «غرور و تعصب» شده‌اند.

پائولو در این بیانیه گفت: «کار با تیم شگفت‌انگیز آلور که در طول فرآیند طراحی بسیار حامی و همکار بودند، باعث افتخار و خوشحالی بود. مثل همیشه، هیچ چیز بدون شوندا رایمز وجود نخواهد داشت؛ و او همیشه نویسنده/تهیه‌کننده رویای یک طراح لباس بوده است. من عاشق دنیاهایی هستم که او خلق می‌کند و پر کردن آن دنیاها با لباس‌های زیبا لذتی مطلق است.»

پائولو به «Today.com» گفت که ایده این مجموعه پس از درخواست‌های متعدد طرفدارانی که می‌خواستند زیبایی‌شناسی عاشقانه «بریجرتونی» را در مراسم عروسی خود بگنجانند، به وجود آمد.

او در ماه مه و پیش از معرفی این مجموعه گفت: «ایده فراهم کردن فرصت برای طرفداران که برای عروسی خود لباس عروسی بر اساس نمایش‌ها بپوشند، چیزی است که برای همه ما در شاندالند بسیار هیجان‌انگیز است. مثل آوردن یک تکه کوچک از جادو به زندگی کسی.»

پائولو گفت که هر یک از لباس‌ها دیدگاه منحصربه‌فرد خود را دارند. او توضیح داد: «لباس‌ها همه بسیار متفاوت و متمایز از یکدیگر هستند و جزئیات زیبایی دارند. تورها زیبا هستند، کریستال‌ها، تورهای سر... ما روی چند تور سر هم کار کردیم و فکر می‌کنم همه شگفت‌زده خواهند شد.»

پائولو و تیمش به‌جای ساختن نسخه‌های نعل به نعل از لباس‌های سریال، «شاخص‌های» خلاقانه خود را برای انعطاف‌پذیری بیشتر باز نگه‌داشتند. آن‌ها همچنین بر فراگیری تمرکز کردند.

او به Today.com گفت: «ما از انتخاب ساتن‌ها و توری‌ها و حریرهایی که سفید نیستند کاملا آگاه هستیم. ما در این مجموعه کلی رنگ شامپاینی و عاجی داریم. فکر می‌کنم این انتخاب زیبایی‌شناسی کلی بود که حسی مثل بریجرتون دارد. شبیه ملکه شارلوت است.»

مجموعه جدید عروس بریجرتون در یک نمایش مد که در کتابخانه هانتینگتون، موزه هنر و باغ‌های گیاه‌شناسی در سن مارینو، کالیفرنیا برگزار شد، رونمایی شد.

در زمان پخش سری دوم بریجرتون برخی از بازیگران زن درباره ناراحت بودن لباس‌های کرستی تنگ صحبت کردند. وقتی بازیگران این لباس‌های عمدتا چند لایه، سنگین و مطابق استاندارد امروزی ناراحت را پوشیدند و ساعت‌ها با آن جلوی دوربین رفتند، متوجه شدند جایی از کار ایراد دارد.

سیمون اشلی، بازیگر فصل قبل مجموعه تاریخی تخیلی نتفلیکس، گفت که هنگام پوشیدن کرست و سینه‌بند برای ضبط سریال «بریجرتون» نمی‌توانست غذا بخورد و فشار کرست شکل بدن او را تغییر داد. البته در مجموعه لباس عروس بریجرتون خبری از آن کرست های تنگ نیست.

نتفلیکس اعلام کرد که فصل سوم بریجرتون در دو بخش به نمایش در می‌آید که اولین بخش آن در ۱۶ مه و بخش دوم در ۱۳ ژوییه ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

بیشتر از مُد و زیبایی