۱۲ مد عروسی در سال ۲۰۲۴؛ از پیراهن کوتاه تا دسته‌گل ساده و چند روز جشن

علاوه بر تعداد روزهای جشن عروسی در سال ۲۰۲۴ که ممکن است بیشتر شود، جشن‌های عروسی بیشتر حالت شخصی‌سازی شده پیدا خواهند کرد

از راست به چپ: مدل لباس عروس مارک جورج هوبیکا و عدنان اکبر و امیره ایمان و امیره رجوه از خانواده سلطنتی اردن-Independent persian-Facebook/queenrania

برنامه‌ریزی جشن عروسی معمولا به صورتی است که سنت‌ها و انتظارات خانواده‌ها را براورده کند، اما این روزها زوج‌ها بیش‌ازپیش به آنچه واقعا دوست دارند در عروسی‌شان اتفاق بیفتد، بها می‌دهند.

چه جزو عروس خانم‌هایی باشید که جشن بزرگ و پرزرق‌وبرق دوست دارند، چه آن‌هایی که یک مراسم ساده و خودمانی را ترجیح می‌دهند، در ادامه این مطلب با ما باشید تا از زبان کارشناسان نشریه ووگ بریتانیا با مدهای برتر جشن عروسی در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید.

دامن‌ کوتاه‌تر

چندین طراح لباس به ووگ گفتند که محبوبیت لباس‌های کوتاه یا میدی برای جشن عروسی در حال افزایش است. کیت هاف پنی، طراح لباس‌عروس از لندن، توضیح می‌دهد که هرچند عروس‌ها اغلب در مراسم عقد محضری لباس کوتاه می‌پوشیدند، الان تمایل به پوشیدن این لباس‌ها در شب مراسم اصلی بیشتر شده است.

این مد جدید البته به نفع کفش‌ عروس است و دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری روی کفش‌های خاص عروسی به شمار می‌رود.

تزیینات گل

وقتی بل پاولی، بازیگر انگلیسی، در ماه اکتبر با داگلاس بوت ازدواج کرد، پیراهن نسبتا کلاسیکی از میو میو به تن داشت که با هزاران کریستال و گل‌ پارچه‌ای تزیین شده بود. اگرچه تزیینات پاپیون تا چندین فصل مد غالب عروسی بود، در سال جدید همه‌چیز گلدار خواهد بود و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گل‌ها روی تور بهاره، دنباله و حتی کل لباس را بپوشانند.

هاف پنی توضیح می‌دهد که این تزیینات ممکن است ظریف و زنانه یا گرافیکی و مد روز باشند.

دسته‌گل ساده و گل‌ «غیرعروسی»

لیلی اوانجلین، گل‌فروش از لندن، درباره تغییر محسوس دسته‌گل عروس به مدل‌های ظریف‌تر می‌گوید که پس از دسته‌گل نیلوفر کلوئه سوینی، دسته‌گل‌های عروسی ساده‌تر شده‌اند. او اضافه می‌کند که عروس‌ها این روزها دسته‌‌‌گل‌های کوچک‌تر با تعداد شاخه و تزیینات کمتر را انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، شکوفه‌های ژیپسوفیلا متقاضی کمتری دارند و افراد بیشتر به شکوفه‌های فصلی که می‌توانند همان ترکیب را ایجاد کنند تمایل نشان می‌دهند. او همچنین خاطرنشان می‌کند که نوع گل‌ها نیز بیش از هر زمان دیگری از انواعی‌اند که قبلا برای عروسی استفاده نمی‌شدند.

پذیرایی ویژه از کسانی که نوشیدنی الکلی دوست ندارند

تا سال‌ها تنها گزینه برای نوشیدنی غیرالکلی در عروسی‌ها آب پرتقال یا آب بود؛ اما این روزها زوج‌ها به تنوع نوشیدنی‌های غیرالکلی در مراسمشان توجه بیشتری نشان می‌دهند و ترکیب برخی نوشیدنی‌های گیاهی و شامپاین‌های بدون الکل هم به فهرست نوشیدنی‌ها اضافه شده‌اند.

تزیینات متفاوت میز‌ها

گلدان‌های حاوی شاخ و برگ‌های ظریف و شکوفه‌های خشک همیشه گزینه‌ای کلاسیک و زیبا به شمار می‌روند اما در سال ۲۰۲۴ اگر با تزییناتی کمی عجیب‌غریب مثل تزیین شمع داخل انار یا استفاده از خزه‌ها و گیاهان فصلی خارج از قاعده روی میزها مواجه شدید، تعجب نکنید.

دامن‌های غافلگیرکننده

به گفته هاف پنی، این روزها عروس‌ها بیش از هر زمان دیگری دوست دارند آن لحظه «شگفت‌انگیز» را داشته باشند و هرچند بسیاری از آن‌ها عاشق انتخاب یک ظاهر کلاسیک و جاودانه برای حضور در مراسم عقدند، دوست دارند پس از آن، دامن پف‌دارشان را کنار بگذارند و لباس کاملا متفاوتی داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته میلی هملین لرد نیز دامن‌های حجیم با چند لایه تور که روی پیراهن‌های راسته قرار می‌گیرند، یکی از مدهای کلیدی عروسی‌اند که از هفته مد نیویورک به مد ۲۰۲۴ راه یافته‌اند.

سبک بالرین

در سال ۲۰۲۳، کفش‌های تخت یا بالرین حسابی مد بودند و این مد حالا به عروسی‌ها هم رسیده است. بسیاری از عروس‌هایی که ووگ بریتانیا در این سال به آن‌ها پرداخت، با کفش‌های بالرین ساتن تخت به محراب عقد پا گذاشتند.

میلی هملین لرد، مدیر یک فروشگاه عروس، می‌گوید مد باله یک ویژگی شگفت‌انگیز در فصل پیش رو است که از نمایش‌های مد خارج می‌شود و به لباس عروس می‌رسد. او پیش‌بینی می‌کند نیم‌تنه‌های آستین‌بلند جلوباز که روی پیراهن‌های دکولته پوشیده می‌شوند (boleros) و یقه‌های ساده و پارچه‌های لغزنده دارند، در سال جاری رواج بیشتری پیدا کنند.

جزئیات شخصی‌سازی‌شده

لیز لینکلیتر، یک برگزارکننده عروسی، توضیح می‌دهد که تمایل به استفاده از عناصر سفارشی و شخصی‌سازی‌شده بین عروس و دامادها فراگیر شده است. این رویکرد علاوه بر اینکه در کارت‌ دعوت‌ها دیده می‌شود، به هدایایی که برای مهمانان در نظر می‌گیرند، هم سرایت کرده است.

جشن‌های چند روزه

بنجامین ویلر، عکاس عروسی، با توجه به تجربه خود می‌گوید که با پایان همه‌گیری کووید، تمایل به سفرهای گروهی و گرد آمدن از سرتاسر جهان افزایش یافته است که به مد جشن‌های چندروزه دامن می‌زند.
این موضوع در انتخاب لباس نیز تاثیر دارد و عروس‌ها به جای اینکه تمام بودجه‌شان را برای یک لباس صرف کنند، چند دست لباس تهیه می‌کنند که در روزهای آخر هفته و جشن‌های آن بپوشند.

لباس‌های جذب تن و کرست همچنان عناصر کلیدی‌اند

برای عروس‌های آینده‌ای که نمی‌خواهند دامن‌های توری حجیم بپوشند، هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا سبک‌های ساده دهه ۹۰ تا سال ۲۰۲۴ محبوب خواهند بود.

لین ویگینز، مدیر «پوشاک زنانه» (womenswear)، می‌گوید که مد لباس‌‌عروس‌هایی که دقیقا سایز تن طراحی شده باشند، چه دکولته و چه با شانه‌های پوشیده، رونق گرفته است. او مجموعه کارهای رولند مورت (Roland Mouret) و رکساندا (Roksanda) را توصیه می‌کند که حال‌وهوای مد دهه ۹۰ را با فضایی مدرن ارائه کرده‌اند.

علاوه بر این ویوین وست‌وود نیز با امضای اصلی‌اش یعنی لباس‌های کرستی انتخاب کلاسیکی برای عروس است.

چیدمان میز غذاخوری به سبک قدیمی

لینکلیتر می‌گوید که تعداد افرادی که می‌خواهند میز شامی با عناصر قدیمی مثل سینی‌های نقره، پیشخدمت‌های پاپیون‌زده و ظروف سنتی داشته باشند، افزایش یافته است.

حال‌وهوای کلوپ شبانه در مهمانی‌های پس از جشن اصلی

لینکلیتر توضیح می‌دهد که هرچند رقص همیشه سرگرم‌کننده‌ترین بخش عروسی بوده، مهمانی‌های جداگانه‌ای که حال‌وهوایی شبیه کلوپ‌های شبانه دارند، افزایش یافته‌ است. به گفته او، این مهمانی‌ها اغلب در یک مکان کاملا مجزا برگزار می‌شوند و می‌توانند مهمانان را حسابی غافلگیر کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی