مدیرعامل اوپن ای‌آی: چت‌ جی‌پی‌تی روزانه ۱۰۰ میلیارد کلمه تولید می‌کنند

آلتمن در ایکس نوشت این تقریبا معادل ۱۳ کلمه در روز برای هر فرد روی زمین است. اما هنوز هم از آنچه انسان تولید می‌کند، به‌مراتب کمتر است

سم آلتمن، مدیرعامل اوپن ای‌آی‌ــ Fabrice COFFRINI / AFP

سم آلتمن، بنیان‌گذار اوپن ‌ای‌آی، می‌گوید سازندگان چت جی‌پی‌تی روزانه حدود ۱۰۰ میلیارد واژه تولید می‌کنند.

آلتمن در توییتر نوشت این تقریبا ۱۳ کلمه در روز برای هر فرد روی زمین است. اما هنوز هم از آنچه انسان تولید می‌کند، به‌مراتب کمتر است.

چت جی‌پی‌تی از زمان راه‌اندازی در اواخر سال ۲۰۲۲ به سریع‌ترین برنامه روبه‌رشد تبدیل شد. [چت جی‌پی‌تی] اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر هفتگی دارد‌ــ که معادل حدود هزار کلمه برای هر فرد است.

آلتمن که پست‌هایش را عمدتا با حروف کوچک می‌نویسد، نوشت: «اوپن ای‌آی اکنون روزانه حدود ۱۰۰ میلیارد کلمه تولید می‌کند. کل جمعیت روی کره زمین روزانه حدود ۱۰۰ تریلیون کلمه تولید می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از دنبال‌کنندگان او اشاره کرد که این اعداد نشان می‌دهند «افراد بیشتری» لازم داریم. آلتمن در جواب او نوشت: «ما به واحدهای پردازنده‌ گرافیکی بیشتری نیاز داریم.»

این ممکن است اشاره‌ای به شایعات جاری درباره این باشد که آلتمن پیش از رشد هوش مصنوعی دنبال جمع‌آوری هفت تریلیون دلار بودجه برای تامین مالی تغییر شکل صنعت نیمه‌رسانا است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، این پول برای ایجاد واحدهای پردازنده گرافیکی یا جی‌پی‌یو (GPU) جدید برای آموزش مدل‌های به‌مراتب بهتر هوش مصنوعی صرف خواهد شد.

یکی از دنبال‌کنندگان او در جواب توییت‌های او، درباره نیاز به تعداد بیشتری از این واحدهای پردازنده‌ گرافیکی پرسید که با آن هفت تریلیون دلار معروف چه تعداد جی‌پی‌یو می‌توان خرید. آلتمن جواب داد: «احتمالا زیاد.»

آلتمن روز یکشنبه در توییتی نوشت: «واقعا درباره این اعداد و ارقامی که شایع‌شده چیز زیادی نمی‌دانم» و گفت که ترور کت، یکی از همکاران اوپن‌ ای‌آی، می‌تواند به سوال‌های مربوط به آن پاسخ بدهد.       

© The Independent

بیشتر از بشنوید از