تاریخ برگزاری چهارمین جشنواره فیلم دریای سرخ اعلام شد

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ بهترین‌های سینمای عربستان سعودی، جهان عرب و دیگر کشورها را در جده گرد هم می‌آورد

محمد ترکی و نائومی کمپبل در شب اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ در حال اهدای جوایز- RED SEA FF

مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ (IFF) اعلام کردند چهارمین دوره این جشنواره از پنجم تا چهاردهم دسامبر ۲۰۲۴ در ساختمان تازه این جشنواره در البلدِ جده برگزار خواهد شد.

در سومین دوره این جشنواره که اخیرا به پایان رسید، باز لورمن، نویسنده و کارگردان نامدار که آثاری نظیر «الویس» و «مولن‌روژ» را در کارنامه دارد، ریاست هیئت ‌داوران را برعهده داشت. همچنین ۱۲۵ فیلم از ۷۵ کشور جهان در این جشنواره به نمایش درآمد که از میان آن‌ها ۱۷ فیلم بلند و ۲۵ فیلم کوتاه در بخش مسابقه شرکت داشتند.

در نمایش‌ها و کارگاه‌های جانبیِ دو بخش «جشنواره» و «بازار» (سوق) بیش از ۵۰۰۰ نماینده صنعت سینما حضور داشتند و در طول برگزاری جشنواره ۹۳۸ شرکت با شرکت‌کنندگان و نمایندگان پخش فیلم‌ قرارداد بستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جشنواره در دوره‌های قبل همچنین میزبان کارگاه‌های آموزشی و بخش «گفت‌وگو با» بود که علاوه بر شرکت‌کنندگان معروف و معتبری نظیر نامزدهای اسکار امسال، هنرمندانی چون کوثر بن هنیه، کریس همسورث، گای ریچی، الیور استون، جیسون استاتهام، شاهرخ خان، اسپایک لی، جوزپه تورناتوره، جکی چان، آنتونیو باندراس، ویل اسمیت، گوئینت پالترو، هالی بری، نیکلاس کیج، هیلاری سوانک، جسیکا آلبا، شارون استون، کاترین دونو، و جانی دپ نیز در آن حضور داشتند و امکان گفت‌وگوی صمیمانه با بزرگان صنعت سینما را فراهم کردند.

مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ، که اکنون دوره سوم آن را با موفقیت برگزار کرده‌ و توانسته‌اند با تقدیر از تجربیات برجسته فیلم‌سازی پیوند خود با صنعت سینما را تقویت کنند، در نظر دارند چهارمین دوره را نیز با ابتکاراتی برای تامین مالی و فراهم کردن بستری در حمایت از استعدادهای جوان عربستان سعودی، آفریقا، آسیا و کشورهای مختلف جهان عرب  برگزار کنند.

جمانا الراشد، مدیرعامل گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) و رئیس هیئت‌مدیره بنیاد فیلم دریای سرخ در سخنرانی افتتاحیه سومین دوره این جشنواره گفت: «ما بخت آن را داریم که میزبان استعدادهای درخشان باشیم، نه فقط از عربستان سعودی بلکه از جهان عرب، آفریقا، آسیا و سراسر جهان تا از طریق هنر آنان مدتی کوتاه در زندگی و عشق و اشتیاق یا شکست و دشوار‌ی‌ها‌ی آنان شریک شویم.»

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ بهترین‌های سینمای عربستان، جهان عرب و دیگر کشورها را در جده گرد هم می‌آورد، از گنجینه‌های پنهان بازسازی‌شده با فناوری‌های پیشرفته گرفته تا فیلم‌هایی از استعدادهای جوان. بستر خلاق این جشنواره میزبان شماری از استعدادهای برجسته هنر و صنعت سینماست.

بیشتر از فرهنگ و هنر