شرکت هواپیمایی امارات رکورد سود سالانه‌اش را شکست

این خط هوایی مستقر در دبی در سال کاری منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ ، بیش از ۵۱ میلیون مسافر جابه‌جا کرد

تصویری از هواپیمای شرکت امارات‌ــ AFP

شرکت هواپیمایی امارات، مستقر در دبی، روز دوشنبه سیزدهم مه (۲۴ اردیبهشت) اعلام کرد که سود کل سال این شرکت با بیش از ۶۰ درصد افزایش به ۱۷.۲۳ میلیارد درهم (۴.۶۹ میلیارد دلار) رسیده و از ۱۰.۶ میلیارد درهم سال قبل فراتر رفته است.

به گزارش رویترز، خطوط هوایی امارات در سال کاری منتهی به ۳۱ مارس، ۵۱.۹ میلیون مسافر جابه‌جا کرده؛ به این معنی که ظرفیت صندلی‌های این شرکت به نسبت قبل ۲۱.۴ درصد افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات، با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «چشم‌انداز فعالیت تجاری ما با پیش‌بینی تقاضای گسترده و پایدار برای حمل‌ونقل هوایی و مسافرت بین‌المللی مثبت است. در عین حال ما مانند همیشه هزینه‌ها و عوامل خارجی مانند قیمت نفت، نوسان‌های ارزی و موارد بی‌ثبات‌کننده را به‌دقت زیر نظر خواهیم داشت.»

بر اساس برخی اسنادی که خبرگزاری رویترز مشاهده کرده، این شرکت هواپیمایی قرار است هم‌زمان با شکسته شدن رکورد سود سالانه، پاداشی معادل ۲۰ هفته حقوق به کارکنانش بپردازد.

شرکت مادرتخصصی امارات (Parent Emirates Group) نیز سود سالانه‌اش را با ۷۱ درصد افزایش رقمی معادل ۱۸.۷ میلیارد درهم گزارش و اعلام کرد که به صاحب اصلی یعنی صندوق دارایی دولتی دبی چهار میلیارد درهم سود خواهد پرداخت.

امارات یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیا است که در مسیرهایی بسیار طولانی هم پرواز می‌کند.

این شرکت نوامبر گذشته از برنامه‌هایش به منظور سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری برای ساخت تاسیسات مهندسی در دبی رونمایی کرد. بر اساس بیانیه این شرکت، مجتمع جدید یک میلیون مترمربع وسعت دارد و قرار است موقعیت دبی را به‌عنوان یک مرکز جهانی هوانوردی تقویت کند.

مدیر شرکت هواپیمایی امارات اظهار امیدواری کرده است که ساخت تاسیسات مهندسی جدید هزاران شغل فنی ایجاد کند و اقتصاد دبی را بیشتر تقویت کند. به گفته او، «با رشد پیش‌بینی‌شده بخش هوانوردی منطقه، تاسیسات مهندسی جدید امارات به‌عنوان مرکز برتر در این زمینه نقش کلیدی را ایفا می‌کند و می‌تواند مشارکت بازیگران جهانی را در سراسر زنجیره تامین هوانوردی جلب کند».

بیشتر از اقتصاد