ترامپ در پنج ایالت چرخشی که بایدن پیروز شده بود، پیشتاز است

نیت کهن، تحلیلگر سیاسی نیویورک‌تایمز بر این باور است که تقویت جایگاه ترامپ تا حدود زیادی به افزایش محبویت او بین جوانان، سیاهپوستان و لاتین‌تبارها مربوط است

تصویری از ترامپ و نقشه ایالت‌هایی که در آنها پیشتاز است

نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سیِنا نشان می‌دهد، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، در پنج ایالت چرخشی کلیدی که جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در آنها پیروز شده بود، پیشتاز است.

نیت کهن، تحلیلگر سیاسی نیویورک‌تایمز بر این باور است که تقویت جایگاه ترامپ تا حدود زیادی به افزایش محبویت او بین جوانان، سیاهپوستان و لاتین‌تبارها مربوط است.

این نظرسنجی در فاصله ۲۸ آوریل تا ۹ مه در بین بیش از چهار هزار شرکت‌کننده انجام شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا از بایدن محبوب‌تر است و رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا فقط در یک ایالت کلیدی یعنی ویسکانسین، محبوب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ در همه این ایالت‌ها پیروز شده بود. در صورتی که بایدن در هیچ‌یک از ایالت‌هایی که چهار سال قبل در آن پیروز شده بود، رقابت انتخاباتی را نبازد، پیروزی دوباره در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین برای دور دوم ریاست‌جمهوری او کافی خواهد بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که چگونه وضعیت اقتصادی و هزینه‌ها بر اعتماد رای دهندگان آمریکایی نسبت به توانایی بایدن برای بهبود کیفیت زندگی آن تاثیر گذاشته است.

حدود ۷۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که سیستم سیاسی و اقتصادی کشور نیاز به تحول دارد.

البته همچنان رای‌دهندگان در موضوعاتی مانند حق سقط جنین، بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ترامپ از بیشترین میزان حمایت سیاهپوستان برخوردار است. ترامپ از حمایت ۲۰ درصدی رای‌دهندگان سیاهپوست برخوردار است که بالاترین سطح حمایت سیاهپوستان از یک نامزد جمهوری‌خواه از زمان تصویب قانون حقوق مدنی در سال ۱۹۶۴ به‌شمار می‌رود.

در حالی که در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۰ درصد جامعه لاتین‌تبارها به بایدن رای دادند، اکنون ترامپ و بایدن در بین جوانان لاتین‌تبار رقابت شانه به شانه‌ای دارند.

برخی رای‌دهندگان هم گفته‌اند، شاید ترامپ نامزد خیلی محبوب آنها نباشد اما او کسی است که می‌تواند تغییراتی که لازم است را ایجاد کند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به موضوع هزینه‌های زندگی و وضعیت اقتصادی به عنوان مهمترین موضوع در انتخابات پیش‌رو اشاره کرده‌اند.