متهم فراری پس از ۲۲ سال تعقیب و گریز دستگیر شد

این مرد مظنون بود که در سال ۲۰۰۲ در جریان تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر از جمله پسربچه‌ای ۶ ساله را زخمی کرده بود

خوزه آرماندو مخیا پس از بیش از دو دهه در مکزیک دستگیر شد‌ــ Bexar County Jail/Independent Persian Combo

مردی که پس از متهم شدن به قتل یک مرد، بیش از دو دهه از بازداشت فرار کرده بود، سرانجام در مکزیک شناسایی و  دستگیر شد.

خوزه آرماندو مخیا از سال ۲۰۰۲، پس از آنکه پلیس او را به شلیک به سه نفر، از جمله پسربچه‌ای ۶ ساله متهم کرد، فراری بوده است. او پس از یک معامله ناموفق مواد مخدر در سن‌ آنتونیو در تگزاس، در خانه‌ای شروع به تیراندازی کرده بود.

یکی از سه قربانی، مردی به نام لی روی کامپوس بود که در اثر جراحت‌های وارده در محل جان باخت.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی به نقل از جزئیاتی که پلیس اعلام کرده است، این تیراندازی در ۲۶ آوریل ۲۰۰۲ در بلوک ۹۰۰ خیابان آنجلا در بخش وست‌ ساید شهر رخ داد، وقتی مخیا و دو مرد دیگر برای معامله مواد مخدر به خانه کامپوس رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود مخیا هنگامی که منتظر مواد مخدر بود صبرش تمام شد و محل را ترک کرد، اما پلیس می‌گوید او بعدا همان شب برگشته، به زور وارد خانه شده و شروع به تیراندازی کرده بود.

کامپوس از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت، در حالی که دو نفر دیگر از جمله پسربچه در جریان تیراندازی مجروح شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اداره پلیس سن‌ آنتونیو اعلام کرد آن زمان چند نفر مخیا را به‌عنوان تیرانداز شناسایی کردند، و صدور حکم دستگیری مانع شد که پرونده در این ۲۲ سال مختومه شود.

پلیس می‌گوید مخیا تمام این مدت فراری بوده است، تا ۴ مه ۲۰۲۴ که مظنون در شهر کوچک ناوا در کواویلا در مکزیک ردیابی و شناسایی شد.

بنا بر اعلام اداره پلیس سن آنتونیو، این شناسایی پس از آن صورت گرفت که گروه ضربت متهمان فراری ایالت تگزاس (Lone Star Fugitive Task Force)، همراه با سرویس مارشال‌های آمریکا (US Marshals Service)، در مارس ۲۰۲۴ این پرونده را بر عهده گرفتند و دو حکم دستگیری برای مخیا صادر شد. در جریان تحقیق، مارشال‌ها اطلاعاتی در مورد مکان و تحرکات مخیا در مکزیک دریافت کردند.

سپس، گروه ضربت با نیروهای مجری قانون در مکزیک همکاری کردند تا فرد فراری را بیابند، و او پس از دهه‌ها فرار از عدالت، در نهایت دستگیر شد.

او پس از دستگیری به مقام‌های گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا تحویل داده شد و در حال حاضر، در حال استرداد به بیر کانتی است.

© The Independent

بیشتر از جهان