رویترز: آمریکا پس از ارسال تسلیت رسمی و دقیقه‌ای سکوت، در مراسم سازمان ملل برای ابراهیم رئیسی شرکت نمی‌کند

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه ۲۰ می شورای امنیت به یاد ابراهیم رئیسی در کنار نمایندگان چین و روسیه ایستاد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حال امضا دفتر یادبود رئیسی

رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ایالات متحده در مراسمی که سازمان ملل روز پنجشنبه برای ابراهیم رئیسی برگزار می‌کند، شرکت نمی‌کند. هنوز واشینگتن این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

قرار است اعضای مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه برای رئیس‌جمهوری سابق ایران که ۱۰ روز پیش در سقوط هلیکوپتر کشته شد، مراسمی برگزار کنند. در این مراسم درباره رئیسی سخنرانی خواهد شد.

منبع رویترز که نام او فاش نشده است، گفته که آمریکا قرار نیست در هیچ سطحی در این مراسم شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای اخیر، برگزاری مراسمی در سازمان ملل برای ابراهیم رئیسی که نام او با اعدام‌های دهه ۶۰ گره خورده، واکنش‌های منفی زیادی داشته است.

رویترز به نقل از این مقام آمریکایی نوشت، سازمان ملل باید در کنار مردم ایران بایستد نه سرکوبگران. او گفت، رئیسی در نقض حقوق بشر و و اعدام هزاران نفر دست داشته است.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل روز ۲۰ می و پس از کشته شدن رئیسی در جلسه خود یک دقیقه سکوت به یاد او اعلام کرد. در این جلسه رابرت وود، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در کنار دیگر مقامات از چین و روسیه به یاد رئیسی یک دقیقه ایستاد و سکوت کرد.

از سوی دیگر ایالات‌متحده برای مرگ رئیسی پیام تسلیت رسمی نیز ارسال کرده است.

بیشتر از جهان