هفته مد لباس مردانه بهار تابستان ۲۰۲۵ میلان؛ دوخت راحت و تلالو رنگ‌های درخشان

با نزدیک شدن به صدسالگی فندی، سیلویا ونتورینی فندی، برای الهام گرفتن به بایگانی این خانه مد مراجعه کرد

مدل‌های نمایش امپریو آرمانی در هفته مد لباس مردانه بهار تابستان ۲۰۲۵ میلان/ ARMANI 

هفته مد لباس مردانه بهار تابستان ۲۰۲۵ میلان به پایان رسید و نشان داد که همچنان برش و خوش‌دوختی عنصر کلیدی لباس مردانه است.

در حال حاضر، با توجه به تمایل به راحتی در بهار و تابستان، هنر دوخت و خیاطی به معنای در خدمت گرفتن خیاطی برای راحتی است تا تلاشی برای اصلاح شکل بدن.

پرادا

به گزارش نشریه نشنال، در پرادا، طراحان مشترک راف سیمونز و میوچیا پرادا با تمرکز بر جوانان اعلام کردند که «جوانی آینده است ... امید است».

در این مجموعه پوشش‌هایی به نمایش درآمد که عامدانه کهنه به نظر می‌رسیدند و گویی که قرضی‌اند، مانند لباس‌های کاملا کوتاه و ژاکت‌های پشمی با آستین‌های بسیار کوتاه، پیراهن‌هایی که به دور بدن پیچ‌ می‌خورند و شلوارهای خوش‌دوختی که پایین‌تر از کمر و روی لگن می‌ایستند، یا پاچه‌های شلواری که روی زمین کشیده می‌شدند، یا بالاتر از مچ پا کوتاه شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاکت‌های کلاه‌دار، کاپشن‌های کوچک خلبانی و نسخه پرادا از تی‌شرت‌های تبلیغاتی کنسرت، با چاپ‌هایی از برنارد بافت (Bernard Buffet)، رنگ‌های صورتی باربی، نارنجی تند، زرد نرگسی، سبز اسیدی، فیروزه‌ای و حتی طرح‌های گل‌دار، سایه‌های تیره خاکستری، حنایی، سفید و سیاه در این مجموعه به تصویر کشیده شده بود.

فندی

با نزدیک شدن به صدسالگی فندی، سیلویا ونتورینی فندی، طراح لباس مردانه و لوازم زینتی و جانبی، برای الهام گرفتن به بایگانی این خانه مد مراجعه کرد که نتیجه‌اش رونمایی از تاج جدیدی بود که از چهار بار تکرار الگو و نقش این خانه ساخته شده بود؛ ازجمله نقش دوتایی معروف F روی انواع پیراهن‌ها، تاپ‌ها و ژاکت‌ها، به علاوه تمرکز بر مهارت بی‌عیب و نقص برش و دوخت این خانه مد ایتالیایی.

دولچه و گابانا

در دولچه و گابانا، با مجموعه‌ای به نام زیبایی ایتالیایی، که با ژاکتی بافته‌شده از حصیری که بیشتر در صندلی‌ها دیده می‌شود، افتتاح شد، صنعتگری و صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته بود.

این ایده در ظاهرهایی مانند کت‌های مربعی بافته‌شده از نوارهای ظریف چرم سفید یا سیاه نیز بروز کرد که نمایانگر مهارتی چشمگیر بود. این کت‌ها از دوخت تنگ و قالب بدن طراحان به سمت راحتی و تابستانی‌تر شدن پیش رفت. این تغییر در پیراهن‌های یقه‌دار نازک، کت‌های سبک، شلوارهای چین‌دار تا مچ پا و پیراهن‌های خنکی که یقه‌شان تقریبا تا روی شکم باز است، و از سبک دهه پنجاه الهام گرفته‌اند، نیز نمایان است.

امپریو آرمانی

امپریو آرمانی در حال‌وهوای آرمش و راحتی بود و با کت و شلواری آزاد و رها، که با کمربند چرمی بافته‌شده‌ای بسته می‌شد و در چکمه‌های سنگین فرو می‌رفت، فرمی را تداعی می‌کرد که احتمالا در سراسر جهان تقلید شود.

این مجموعه گویی قصیده‌ای است برای کنار گذاشتن «زندگی سخت شهری» و برگزیدن «لطافتی تازه و مسحورکننده‌» که در کت‌های تاکسیدو، کت‌های کوتاه و شلوارهای گشاد مخملی نرم، که با هر قدم تاب می‌خورند، بر سادگی تمرکز دارد. رنگ‌ها نیز ملایم بودند: یاسی، خاکستری خاص آرمانی، هلویی کم‌رنگ، سفید ماسه‌ای و سایه‌های شنی.

جورجیو آرمانی در آستانه جشن تولد ۹۰ سالگی‌اش در ژوئیه، در کنار مدیر بخش مردان و زنان، به‌ترتیب لئو دل اورکو و سیلوانا آرمانی، روی صحنه آمد و تلویحا نشان داد که وقتش که برسد چه کسی سکان هدایت این خانه را در دست خواهد گرفت.

بیشتر از مُد و زیبایی