۱۰ عضو خانواده اسماعیل هنیه در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند

سه پسر و چهار نوه اسماعیل هنیه نیز ماه آوریل در حمله هوایی اسرائیل به غزه جان باختند

آوار خانه خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴‌ــ AFP

بنا بر اعلام گروه حماس و برخی دیگر از نهادهای مدنی غزه، ۱۰ نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در اردوگاه آوارگان شاطی در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند.

به گزارش الجزیره، گروه شبه‌نظامی حماس روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئن (پنجم تیر) با تایید حمله به خانواده هنیه و تعداد کشته‌شدگان اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، را مسئول ادامه جنگ «ویرانگر» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه می‌داند.

در این بیانیه آمده است که «ایالات متحده همچنان از اسرائیل حمایت سیاسی و نظامی می‌کند و برای تخریب و نابودی در غزه به آن زمان می‌دهد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمود بازل، سخنگوی اداره دفاع مدنی در غزه، نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که در حمله صبح سه‌شنبه اسرائيل، خانه خانواده هنیه در شاطی هدف قرار گرفت. او تاکید کرد که در نتیجه این حمله ۱۰ نفر از جمله زهره هنیه، خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، کشته شدند.

سخنگوی اداره دفاع مدنی غزه از «تعدادی زخمی» بر اثر حمله اسرائیل هم خبر داد و افزود که مجروحان و اجساد به بیمارستان الاهلی در غزه منتقل شدند.

حماس در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست که به مسئولیت‌هایشان در قبال حملات اسرائیل عمل کنند و برای محافظت از غیرنظامیان اقدام‌های فوری انجام دهند.

ارتش اسرائیل نیز تایید کرد که در شبانه‌روز گذشته به دو ساختمان در شاطی و دراج طوفاح حمله کرده است. نیروهای اسرائیلی مدعی شدند جنگجویانی که در حمله هفتم اکتبر به اسرائیل نقش داشتند، در آن ساختمان‌ها از جمله یک مدرسه پنهان شده بودند. در بیانیه ارتش اسرائيل که شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به کشته شدن خانواده اسماعیل هنیه اشاره‌ای نشده است.

به گزارش ارتش اسرائیل، حملات اخیر بر اساس اطلاعات منابع مختلف و با استفاده از مهمات دقیق انجام و برای کاهش آسیب غیرنظامیان اقدام‌های احتیاطی مدنظر گرفته شد. ارتش اسرائیل افزود که حماس به سوءاستفاده از ساختارهای غیرنظامی به منظور اجرای فعالیت‌های نظامی ادامه می‌دهد که بر خلاف قوانین بین‌المللی است. در این بیانیه بر «استفاده سازمان تروریستی از غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی» تاکید شد.

سه پسر و چهار نوه اسماعیل هنیه هم ماه آوریل در یک حمله هوایی اسرائیل در مرکز غزه کشته شدند. ارتش اسرائیل آن‌ها را به «فعالیت‌های تروریستی» متهم کرده بود. اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در آن زمان گفت که از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه پس از حمله هفتم اکتبر، حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده است.

تایمز اسرائیل نیز روز شنبه دوم تیر خبر داد که رعد سعد، فرمانده ارشد حماس، بر اثر حمله هوایی ارتش اسرائیل به غزه کشته شد. ارتش اسرائیل تصاویری را از لحظه انهدام خودرو رعد سعد منتشر کرده است. در همین حال، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که رعد سعد، ملقب به ابومعاد، در عملیات نظامی ماه‌های اخیر حماس در منطقه، نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کرد.

وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، اعلام کرده است که از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل تاکنون، بیش از ۳۷ هزار و ۴۰۰ تن در پی حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

حملات اسرائیل به مناطق مختلف غزه در شرایطی ادامه می‌یابد که حماس و بنیامین نتانیاهو هنوز با توافق پیشنهادی جو بایدن برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها موافقت نکرده‌اند. نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید جنگ برای نابودی حماس حتی در صورت توافق آتش‌بس موقت و آزادی گروگان‌ها، ادامه خواهد یافت.

بیشتر از جهان