جادوی باغ در شباهنگام؛ خانه مد جورج حبیقه در هفته مد فاخر پاریس

مجموعه پاییز ۲۰۲۴ ادامه سبک شانه‌های برهنه و کمرهای تنگ پری دریایی بود

مجموعه مد فاخر پاییز ۲۰۲۴ پاریس جورج حبیقه/ ایندیپندنت فارسی

تصویری مسحورکننده از باغی در شب، پس‌زمینه‌ای جادویی را برای مجموعه فاخر پاییز ۲۰۲۴ جورج حبیقه فراهم کرد؛ مجموعه‌ای که مثل قدم زدن در سایه‌روشن درختان زیر آخرین پرتو خورشید، فرصتی برای مسحور شدن در بافت‌، شکل‌ و جلوه‌ پارچه و لباس بود.

جدیدترین آثار خانه‌مد لبنانی جورج حبیقه در هفته مد فاخر پاریس برای فصل‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۴ دوشنبه ۲۴ ژوئن به نمایش گذاشته شد. مهمان‌ها در هوای گرم نخستین روزهای تابستان روی چمن محوطه هتل دی بورگو در پاریس به تماشای مجموعه‌ای نشستند که به گفته جاد حبیقه، پسر و طراح همکار در خانه‌مد جورج حبیقه، از «باغ در شباهنگام» الهام گرفته شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در توصیف این مجموعه به خبرنگار ایندیپندنت فارسی گفت: «آن‌گونه که گل‌ها در شب‌اند، طوری که رنگشان را تغییر می‌دهند، تمیزی‌شان، طراوتشان، رطوبتشان، شفافیتشان و... همه این‌ها موضوع هایی بودند که رویشان تمرکز کردیم.»

در یادداشت رونمایی این مجموعه آمده است: «درست همان‌طور که یک گل شیرین‌ترین رایحه‌اش را هنگام غروب می‌پراکند، این مجموعه از نقطه عطف بین روز و شب به عنوان منبع الهامی برای نمایش پیراهن‌ها و لباس‌های دوتکه فاخر و باشکوهی استفاده می‌کند که با انواع پارچه‌ و تزئینات ماهرانه دوخته شده‌اند و گلبرگ‌های نرم و درخشش قطرات شبنم روی آن‌ها را تداعی می‌کنند.»

رویکرد منحصربه‌فرد جورج حبیقه در طراحی مد از پیشینه‌ او در مهندسی عمران و معماری نشات می‌گیرد. حبیقه معتقد است که مد و معماری «اصول مشترکی» دارند مانند «نحوه به‌کارگیری خلاقیت و توجه دقیق به جزئیات». جاد، همکار و پسر او در طراحی مجموعه‌های جدید، با نظارت بر هدایت هنری و راهبرد تجاری نقش مهمی در تحول این مارک دارد. چشم‌انداز جاد این است که جوهر اصلی این خانه‌مد یعنی «رویاسازی برای زنان»، حفظ شود و هم‌زمان، نوآوری و عناصر روز با این جوهر ترکیب شوند.

مجموعه پاییز ۲۰۲۴ ادامه سبک شانه‌های برهنه و کمرهای تنگ بود. کت‌های شانه هلالی با ظاهر سفت‌وسخت‌شان در تضاد با پارچه‌های حریر و سبک پری دریایی دو روی سکه این خانه‌مد، یعنی استواری و سیال بودن، را به‌روشنی نمایش می‌دادند.

حبیقه درباره این مجموعه می‌گوید: «بازی تاریکی و روشنایی الهام‌بخش بازی تضادها است؛ با سایه‌نماهای تک‌رنگ و تورهای برش‌خورده و آونگ که همچون آبشاری وحشی دور بدن می‌چرخد... مات در مقابل درخشان و محو در برابر شفاف قرار می‌گیرد تا اشکالی را خلق کند که حس توهم را القا می‌کنند.»

رنگ‌های سیاه‌وسفید، طیف متنوعی از رنگ‌های پر جنب‌وجوش از نعنایی ملایم گرفته تا صورتی، قرمز و نارنجی در این مجموعه گنجانده شده‌اند.

قدم زدن در باغ خیالی جورج حبیقه چون سفری خاطره‌انگیز است که حس تماشایی و مهارت کار دست و صنعتگری این خانه‌مد را در اوج شکوفایی‌ آن برجسته می‌کند.

بیشتر از مُد و زیبایی