قرارداد استقلال با گلر خارجی؛ ممنوع‌الکاری حسینی به‌ دلیل یک بغل ساده؟

در روزهای گذشته جواد نکونام با امضای مجدد تعهدنامه امنیتی، جواز حضور در فوتبال ایران را کسب کرد

ابراز علاقه یک دختر هوادار استقلال به حسین حسینی، ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، اراک‌ــ شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های ایران خبر دادند که باشگاه استقلال تهران با یک دروازه‌بان صرب به توافق رسیده است و او به‌زودی برای عقد رسمی قرارداد به تهران سفر می‌کند.

این در حالی است که حسین حسینی، کاپیتان و دروازه‌بان اول آبی‌پوش‌ها، در فصل گذشته لیگ برتر عملکردی بسیار خوب به ثبت رساند و از نظر آماری بهترین دروازه‌بان لیگ بیست‌وسوم لقب گرفت. در نتیجه اکنون این گمانه‌زنی مطرح شده که حسینی حسینی پس از خط خوردن از فهرست تیم ملی فوتبال ایران، حالا به دستور مقام‌های امنیتی با ممنوعیت حضور در فصل جدید فوتبال ایران نیز روبرو شده است؛ ممنوعیتی غیرفوتبالی و کاملا سیاسی‌ــ‌عقیدتی که پیش از این برای شمار زیادی از اهالی فوتبال ایران مانند علی دایی، کریم باقری، وریا غفوری، عارف غلامی، مهدی مهدوی‌کیا و پرویز برومند هم اعمال شده بود.

با توجه اینکه دروازه‌بان آبی‌ها در دو سال گذشته، بر خلاف سایر ممنوع‌الکارهای فوتبال ایران، هیچ انتقادی علیه مسئولان جمهوری اسلامی به زبان نیاورده است، به نظر می‌رسد دلیل محرومیت او از حضور در تیم ملی و سپس باشگاه استقلال همان ماجرای در آغوش گرفتن یک دختر نوجوان هوادار استقلال در مسابقه فصل گذشته مقابل آلومینیوم باشد؛ اتفاقی که پس از آن نیروهای وابسته به نظام جمهوری اسلامی و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران به بهانه دفاع از ارزش‌های اسلامی و حجاب اجباری،  پرونده‌سازی گسترده علیه حسینی را آغاز کردند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز او را به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم کرد.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد چون حسینی در واکنش به این حکم عجیب، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که «۳۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کنم، فدای سر آن هوادار خانم»؛ سخنانی که مجددا حملات نیروهای وابسته به نظام را به این دروازه‌بان به همراه داشت و در نتیجه کمیته انضباطی فدراسیون حکم یک جلسه محرومیت از همراهی استقلال و ۳۰ میلیون تومان جریمه دیگر را برای حسینی صادر کرد.

اکنون وب‌سایت طرفداری، نزدیک به سرمربی استقلال تهران، مدعی شده که دروازه‌بان خارجی با هدف تعیین «ذخیره مطمئن برای کاپیتان آبی‌ها» استخدام شده است و حسینی در این باشگاه باقی می‌ماند اما استقلالی‌ها یک دروازه‌بان ذخیره و مطمئن به نام محمدرضا خالدآبادی دارند که فصل گذشته بابت دریافت رضایتنامه‌ او، ۹ میلیارد تومان هزینه کردند.

از طرف دیگر، سهیمه جذب بازیکنان خارجی در لیگ ایران برای فصل جدید به تنها پنج بازیکن کاهش یافته است و در شرایطی که استقلال باکیفیت‌ترین دروازه‌بان لیگ را در اختیار دارد، این سوال مطرح می‌شود که به چه دلیل یک سهمیه خارجی باید برای نیمکت این تیم استفاده شود؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موضوع تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری هم ادعای انتخاب دروازه‌بان صرب برای نیمکت ذخیره را رد می‌کند، زیرا قرارداد دلاری با بازیکنان خارجی با توجه به روند دائمی افزایش قیمت ارز در ایران طی دو سال اخیر، می‌تواند قیمت یک دروازه‌بان خارجی را تا پایان فصل تا حدود چهار برابر قیمت یک بازیکن ایرانی افزایش دهد.

در همین رابطه، وب‌سایت شهرآرانیوز روز شنبه دوم تیر در خبری اختصاصی، نوشت که پس از حواشی دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم در فصل گذشته، حسین حسینی برای تداوم حضور در این تیم به «برخی مجوز‌ها» نیاز داشت و «در روز‌های اخیر شایعات متعددی درباره آینده کاری این دروازه‌بان به گوش رسید و حتی گفته شد حسینی به دلیل اینکه در فهرست نهایی استقلال جایی ندارد، قرار است در یونان به فوتبالش ادامه دهد».

وب‌سایت ورزش‌مدیا در ایران هم روز سه‌شنبه در واکنش به انتشار خبر جذب دروازه‌بان صربستانی به استقلال نوشت: «مگر حسینی فصل پیش بد بود؟ مگر جذب بازیکن خارجی محدودیت ندارد؟ مگر برای خرج این سهمیه پست‌های واجب‌تری وجود ندارد؟ خب داستان چیست؟ موضوع واقعا به همان بغل کذایی مربوط می‌شود یا یک عده به این بهانه دنبال مقاصد خودشان‌اند؟»

در شرایطی که جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، هفته گذشته با امضای یک تعهدنامه امنیتی و حکومتی دیگر، موفق شد مانند ابتدای فصل گذشته دوباره مجوز حضور در فوتبال ایران را از نهادهای نظامی کسب کند، به نظر می‌رسد چنین شرطی پیش روی حسین حسینی نیز گذاشته شده و او که حاضر نشده بود بابت بغل کردن دختر نوجوان به‌‌صراحت از حکومتی‌ها عذرخواهی کند، حالا سر دوراهی تعظیم مقابل نیروهای امنیتی یا خروج از فوتبال ایران قرار گرفته است.

بیشتر از فوتبال