گردش مالی صنعت عروسی‌های لوکس در هند ۱۳۰ میلیارد دلار است

به گزارش  تایمز هند، اعداد و ارقام نشان می‌دهند که میانگین هزینه‌های عروسی در هند حدود پنج برابر تولید ناخالص داخلی این کشور و  بیش از سه برابر میانگین درآمد سالانه خانوار است

مهمانی‌های پیش از عروسی آمبانی‌ها-با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

داده‌های یک گزارش جدید نشان می‌دهد که گردش مالی صنعت عروسی در هند ۱۳۰ میلیارد دلار است که پس از غذا و خواروبار، در رتبه دوم قرار می‌گیرد و در اقتصاد این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.  

بر مبنای این گزارش، گردش مالی بازار عروسی در هند با گردش مالی این صنعت در آمریکا برابری می‌کند ولی نسبت به چین کوچک‌تر است.

هزینه برگزاری هر عروسی در هند به‌طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون روپیه است. به‌ عبارت دیگر، هزینه‌ای که یک زوج هندی برای برگزاری مراسم عروسی پرداخت می‌کنند، تقریبا دو برابر هزینه‌ تحصیل آن‌ها از دبستان تا دیپلم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقابل، هزینه‌هایی که یک زوج آمریکایی برای عروسی پرداخت می‌کنند، تقریبا معادل نصف هزینه‌ تحصیل آنان است.

به گزارش  تایمز هند، اعداد و ارقام نشان می‌دهند که میانگین هزینه‌های عروسی در هند حدود پنج برابر تولید ناخالص داخلی این کشور و  بیش از سه برابر میانگین درآمد سالانه خانوار است.

این گزارش می‌افزاید که در هند، نسبت هزینه عروسی به تولید ناخالص داخلی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از چندین کشور دیگر است.

در حالی‌ که میانگین هزینه عروسی در هند تا ۱۵ میلیون روپیه اعلام می‌شود، براوردها نشان می‌دهد که عروسی‌های اشرافی تا حدود ۳۰ میلیون روپیه و بالاتر خرج روی دست برگزارکنندگان می‌گذارند. این بودجه هزینه‌های میزبانی پنج تا شش جشن مرتبط با عروسی، اقامت‌ در هتل‌های گران‌قیمت، پذیرایی‌های اشرافی، دکوراسیون و موسیقی را شامل می‌شود و هزینه‌هایی مانند جواهرات، لباس عروس و بلیت هواپیما در آن گنجانده نشده است.

ضمن اینکه ثروتمندان هندی گاه جشن‌های بیشتر و باشکوه‌تری نیز برگزار می‌کنند که سفرهای دریایی هم از جزو است.

براوردها نشان می‌دهد برگزاری عروسی‌های مجلل در هند به محرک کلیدی برای صنف‌ جواهر، پوشاک، پذیرایی و اقامت در این کشور تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، بیش از نیمی از درآمد صنعت جواهرسازی هند از مراسم عروسی به دست می‌آید و سهم عروسی‌ها از گردش مالی صنعت پوشاک هند نیز ۱۰ درصد است.

مراسم عروسی در هند با ترکیبی از آیین‌های کهن و سبک‌های مدرن و امروزی برگزار می‌شود اما به دلیل پیشینه فرهنگی، اجتماعی و تاریخی کلا از اهمیت زیادی برخوردار است. این مراسم برای افراد و چهره‌های مطرح هنری در هند تنها یک رویداد شخصی و خانوادگی نیست، بلکه یک جشن بزرگ اجتماعی محسوب می‌شود که افراد زیادی در آن شرکت دارند.

موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد هند، در سال ۲۰۱۸ مراسم عروسی دخترش ایشا با آناند پیرامال، پسر یک میلیاردر دیگر هندی، را به‌گونه‌ای برگزار کرد که تا مدت‌ها در کانون توجه رسانه‌ها بود.

علاوه بر ستاره‌های بالیوود، چهره‌های مشهوری چون هیلاری کلینتون، بانوی اول پیشین آمریکا هم به این مراسم دعوت شده بودند و بیانسه، خواننده سرشناس آمریکایی، در آن عروسی روی صحنه رفت. مهمانان با ۱۰۰ پرواز چارتر از سراسر دنیا به مراسم عروسی دختر آمبانی رفتند و هزینه‌ برگزاری حدود ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شد.

بیشتر از اقتصاد