وزارت خارجه عربستان سعودی بر توانمندسازی زنان در دیپلماسی تاکید کرد

معاون وزیر خارجه عربستان سعودی از پیشرفت‌های حاصل شده در توانمندسازی زنان به عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ نام برد

مراسمی که در موسسه مطالعات دیپلماتیک شاهزاده سعود الفیصل به مناسبت روز جهانی زنان در دیپلماسی برگزار شد ـ SPA

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه سمیناری با عنوان «نقش زنان در امور دیپلماتیک» برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این مراسم در موسسه مطالعات دیپلماتیک شاهزاده سعود الفیصل به مناسبت روز جهانی زنان در دیپلماسی برگزار شد.

ولید بن عبدالکریم الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان سعودی، سفیران زن در ریاض و اعضای هیئت دیپلماتیک خارجی از جمله افرادی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت‌کنندگان در مورد دستاوردها و چالش‌های پیش روی زنان در امور دیپلماسی بحث و گفتگو کردند. همچنین، ولید بن عبدالکریم الخریجی در سخنرانی خود بر پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه توانمندسازی زنان در بخش‌های مختلف عربستان سعودی به عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور تاکید کرد.

معاون زیر خارجه عربستان سعودی گفت که زنان این کشور اکنون به عنوان سفیران، رهبران سازمان‌های بین‌المللی و اعضای هیئت‌های خارجی خدمت می‌کنند.

سیاست‌های افزایش حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی از جمله بازار کار عربستان سعودی به طرز مشهودی پیگیری می‌شود. در سال‌های اخیر در این کشور مجموعه‌ای از اقدامات برای گسترش مشارکت اقتصادی زنان اجرا شده است، از اجازه رانندگی به زنان گرفته تا تغییرات در قانون کار و خانواده که آزادی عمل بیشتری به زنان می‌دهد.

عربستان سعودی در راه رسیدن به توسعه پایدار در چند سال گذشته با در نظر گرفتن اینکه بدون حضور زنان نمی‌توان به این هدف رسید، برابری جنسیتی را یکی از اهداف اصلی تلاش بهبود استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حکمرانی کرده است.

در آوریل ۲۰۲۲ اعلام شد که عربستان سعودی نسبت به اروپا درصد بیشتری از زنان شاغل در بخش شرکت‌های نوپای فناوری دارد. در آن زمان،  گزارش شرکت استعدادیابی اندیور نشان داد که نرخ مشارکت زنان در شرکت‌های دانش‌بنیان در عربستان سعودی بالاتر از مردان است.

در آن گزارش تاکید شد چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان، با تمرکز بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب و حفظ استعدادها، به این افزایش مشارکت دامن زده است.

بیشتر از جهان