شب دوم گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان؛ حمایت کامل رقبای سابق از دونالد ترامپ

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اتحاد جمهوری‌خواهان را ستود و بر حمایت از ترامپ تاکید کرد

دومین شب کنگره ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی که با حضور دونالد ترامپ، تنها دو روز پس از نجات معجزه‌آسایش از سوءقصد، برگزار شد، تصویر کاملی از اتحاد اعضای این حزب و حمایت گسترده از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را به نمایش گذاشت.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در این گردهمایی که پیش از انتخابات ماه نوامبر از اهمیت زیادی برخوردار است، رقبای انتخاباتی سابق دونالد ترامپ از جمله نیکی هیلی، ران دسنتیس و راماسوامی تاکید کردند که به طور کامل از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا حمایت می‌کنند تا بتواند بار دیگر به کاخ سفید راه یابد. در این مراسم چهره‌های برجسته دیگری از جمله مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مارکو روبیو، سناتور فلوریدا و تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه نیز حضور داشتند.

شرکت پرشور این شخصیت‌ها در گردهمایی جمهوری‌خواهان در حالی است که در میان اعضای حزب دموکرات آمریکا، برای حمایت از جو بایدن یا معرفی نامزدی جوان‌تر به جای رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله آمریکا اختلاف‌نظر و تفرقه وجود دارد.

 نیکی هیلی: ترامپ از تایید کامل من برخوردار است

به گزارش سی‌ان‌ان، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، که در طول دوره مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری انتقادهایی را از ترامپ مطرح کرده بود، سه‌شنبه‌شب در میلواکی در سخنرانی قاطعانه‌ای گفت: «دونالد ترامپ از تایید کامل من برخوردار است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که دونالد ترامپ او خواسته در مورد وحدت صحبت کند. او سپس افزود که آمریکایی‌ها برای رای دادن به ترامپ در ماه نوامبر نیازی ندارند کاملا با ترامپ موافق باشند و استدلال کرد که حزب جمهوری‌خواه نه‌تنها باید متحد شود، بلکه باید گسترش یابد.

هیلی درباره به قدرت رسیدن دوباره بایدن هم هشدار داد و گفت: «رای به بایدن رای به کامالا هریس است. جمهوری‌خواهان باید برای نجات آمریکا متحد شوند.»

تمجید ران‌ دسنتیس از سیاست‌های مرزی و اقتصادی ترامپ

ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا، نیز که در دوره مقدماتی برای کنار زدن ترامپ از دور رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ تلاش می‌کرد، سه‌شنبه شب حمایت کاملش را از رئيس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد.

دسنتیس در سخنرانی‌اش در کنگره ملی جمهوری‌خواهان گفت: «بیایید چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به چهل‌وهفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل کنیم.»

او ضمن تمجید از عملکرد ترامپ در مورد سیاست‌های مرزی و اقتصادی، از آمریکایی‌ها خواست کنار ترامپ بایستند. دسنتیس ضمن انتقاد از دولت بایدن تاکید کرد: «کشور ما در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ مورداحترام بود.»

حمایت چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه

ویوک راماسوامی، یکی دیگر از نامزدهای سابق ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه هم در سخنرانی سه‌شنبه‌شب بر حمایت از ترامپ تاکید کرد و به‌ویژه از رای‌دهندگان سیاه‌پوست خواست که به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رای دهند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز سخنران دیگری بود که با اشاره به چنددستگی دموکرات‌ها، اتحاد جمهوری‌خواهان را ستود و گفت که ترامپ نامزد موردحمایت او است. او همچنین خبر داد که مجلس نمایندگان در حال تحقیق در مورد سوءقصد روز شنبه به ترامپ است.

الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، هم بر اهمیت انتخابات ماه نوامبر تاکید و از بایدن و سیاست‌های دولت او به‌شدت انتقاد کرد.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، که نامش در فهرست ترامپ به عنوان گزینه معاونت‌ ریاست‌جمهوری قرار داشت، نیز از سخنرانان دیگر مجمع ملی جمهوری‌خواهان بود. او در این سخنرانی با حمایت از ترامپ تاکید کرد که انتخابات ماه نوامبر زمان «اولویت دادن به آمریکا» است.

او با مقایسه سیاست خارجی ترامپ و بایدن گفت: «ترامپ جمهوری اسلامی را ورشکسته کرد اما بایدن به آن‌ها پول داد تا از تروریسم حمایت کنند. همان‌طور که ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش طالبان را محدود کرد و به روسیه اجازه هیچ اقدامی نداد.»

لارا ترامپ، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان و عروس دونالد ترامپ، نیز در این اجلاس سخنرانی کرد. او گفت که متن سخنرانی‌اش را پس از سوءقصد به ترامپ تغییر داده و تصمیم گرفته است افزون بر حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان، درباره وحدت صحبت کند.

آنچه در انتظار است

به گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از یک منبع آگاه، اعضای خانواده دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه در کنگره ملی جمهوری‌خواهان شرکت کنند. انتظار می‌رود ملانیا ترامپ، ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر با حضور در این مراسم حمایتشان را از ترامپ به نمایش بگذارند.

ملانیا ترامپ در حالی قرار است در مجمع ملی جمهوری‌خواهان حاضر شود که در طول مبارزات انتخاباتی همسرش، از زمانی که ترامپ برای سومین بار نامزد ریاست‌جمهوری شد، تنها دو بار به‌طور علنی در چنین مراسمی حضور داشته است. او یک بار در شروع کارزار انتخاباتی ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ در خانه‌شان در مارلاگو ظاهر شد و حضور کوتاه دیگرش زمانی بود که ترامپ را برای رای دادن در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری فلوریدا همراهی کرد.

دو پسر ترامپ، دونالد جونیور و اریک، این هفته در کنگره جمهوری‌خواهان حضور داشتند و در گفت‌وگو با رسانه‌ها عملکرد پدرشان را ستودند. اریک ترامپ در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز، پدرش را سختگیرترین رئیس‌جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد. دونالد ترامپ جونیور نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز در واکنش به «توطئه ترور» جمهوری اسلامی علیه پدرش، آن را بزرگ‌ترین سرمایه سیاسی برای ترامپ خواند و گفت: «وقتی کشوری مانند ایران به دنبال حذف چیزی است، یعنی آن موضوع برای آمریکا خوب است.»

انتظار می‌رود دونالد ترامپ روز پنجشنبه در کنگره ملی جمهوری‌خواهان نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را رسما بپذیرد و سخنرانی کند.

جی‌دی ونس نیز که ترامپ او را به عنوان معاونش معرفی کرده است، چهارشنبه‌ شب در کنگره ملی سخنرانی خواهد کرد و این سمت را خواهد پذیرفت. یک منبع آگاه گفته که سخنرانی او به شدت بر داستان زندگی شخصی‌اش متمرکز است.

نام همسر ونس، آشا، از دوشنبه شب و به موازات اعلام نام معاون دونالد ترامپ در کانون توجه قرار گرفت. آشا ونس سال ۱۹۸۶ در سن‌دیه‌گو کالیفرنیا متولد شد. به گزارش نیویورک‌تایمز، او دختر یک خانواده مهاجر از هند است و در سانفرانسیسکو بزرگ شده است. او در مدرسه حقوق دانشگاه ییل جایی که با همسرش آشنا شد، تحصیل کرد.

بیشتر از جهان