کناره‌گیری انتخاباتی بایدن؛ جورج سوروس، میلیاردر چپ‌گرا و پسرش از کامالا هریس حمایت می‌کنند

الکس سوروس که اخیرا با هما عابدین، دستیار ارشد سابق هیلاری کلینتون نامزده کرده پیش‌تر گفته بود تمرکز او روی شکست ترامپ و جنبش ماگا است

جورج سوروس، الکس سوروس، کامالا هریس و جو بایدن در پس زمینه-با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و آرشیو خبرگزاری فرانسه

ساعاتی پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، الکس، پسر جورج سوروس، میلیاردر چپ‌گرا، از بزرگترین حامیان مالی دمکرات‌ها و چهره‌ای که نفوذ رسانه‌‌ای بسیار قوی دارد از حمایت از کامالا هریس خبر داد.

الکس نوشت: «زمان آن رسیده که برای شکست دونالد ترامپ، در کنار کامالا هریس متحد شویم، او بهترین کاندیدایی است که داریم.» به گزارش وال استریت ژورنال همزمان سخنگوی سوروس نیز اعلام کرد جورج سوروس نیز از کامالا هریس حمایت می‌کند.

این پدر و پسر خواستار اتحاد در مقابل ترامپ شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکس سوروس که اخیرا کنترل امپراطوری پدرش را بر عهده گرفته است، پیش‌تر به پولتیکو گفته بود که از این پس «بنیاد جوامع آزاد» بر شکست ترامپ و جنبش ماگا (آمریکا را دوباره با عظمت کنیم) متمرکز خواهد بود.

پیش از اعلام کناره‌گیری بایدن، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا مدعی شده بود که جورج سوروس طرح‌هایی برای آمریکا و جهان دارد و مدعی شده بود او از بشریت متنفر است.

جمهوری‌خواهان نیز منتقد جورج سوروس هستند و در جریان ماراتن دادگاه‌ها برای دونالد ترامپ، برخی دادستان‌ها و قضات به روابط نزدیک با سوروس متهم شده بودند.

الکس سوروس که اخیرا با هما عابدین، دستیار ارشد سابق هیلاری کلینتون نامزده کرده است، جزو کسانی بود که مانند باراک اوباما یا نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا خواستار کناره‌گیری بایدن شده بود.

بایدن روز یکشنبه کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و گفت از کامالا هریس، معاونش حمایت می‌کند.