هزینه یک عروسی متوسط در آمریکا چقدر است؟

علاوه بر هزینه‌های مراسم برای زوج‌ها، مهمانان نیز هزینه‌های قابل‌توجهی متحمل می‌شوند

عکس تزیینی‌ــ عروس و دامادی را پس از مراسم عقد نشان می‌دهد‌ــ Canva

جشن عروسی برای بسیاری از زوج‌ها یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین رویدادهای زندگی است اما به نوشته نیویورک‌پست، تحقیقات جدید نشان داده که تنها هزینه‌ شرکت در عروسی در آمریکا برای مهمانان به طور متوسط  بیش از دو هزار دلار است که البته کمتر از ۱۰ درصد هزینه متوسط یک ​​ازدواج آمریکایی در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، زوج‌ها در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط ۲۶ هزار و ۶۶۵ دلار برای برگزاری جشن عروسی هزینه می‌کنند که در این میان، مکان معمولا گران‌ترین بخش مراسم است و به طور متوسط هفت هزار و ۳۴۷ دلار هزینه دارد و بابت اجاره محل، لوازم و خدمات مرتبط با مکان صرف می‌شود.

تامین غذا و نوشیدنی برای مهمانان بخش دیگری از هزینه‌های بالای عروسی است و برای به طور متوسط ۱۱۵ مهمان، حدود پنج هزار و ۴۸۰ دلار باید در نظر گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزینه کیک عروسی هم به طور میانگین ۵۲۵ دلار است و هزینه گل‌‌آرایی نیز به دو هزار و ۴۰۰ دلار می‌رسد. این هزینه‌ها برای تزیینات و زیبایی مراسم ضروری‌اند.

همان‌طور که گفته شد، علاوه بر هزینه‌های برگزاری مراسم برای زوج‌ها، مهمانان نیز هزینه‌های قابل‌توجهی متحمل می‌شوند، از جمله هزینه سفر، اقامت، خرید هدیه و لباس‌های مخصوص روز عروسی.

مهمانان زن به طور متوسط ۳۱۴ دلار برای لباس خرج می‌کنند، در حالی که مردان ۳۳۳ دلار برای کت‌شلوار و کفش می‌پردازند. یک مهمان بدون همراه دست‌کم ۲۲۵ دلار برای حمل‌و‌نقل و اقامت و ۱۵۰ دلار هم برای خرید هدیه باید کنار بگذارد.

این مبالغ نشان می‌دهد که هزینه برگزاری جشن عروسی در آمریکا به طور قابل‌توجهی افزایش یافته، به همین دلیل، برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بودجه برای یک عروسی موفق و بی‌دردسر بسیار اهمیت یافته است.

بیشتر از زندگی