آرایش محو در خدمت برجسته کردن اجزای طبیعی صورت

این سبک به معنای استفاده نکردن از لوازم‌آرایش نیست، بلکه هدف آن ایجاد ظاهری طبیعی است

سه تصویر از بازیگر سینما، ال فانینگ/AFP

آرایش محو و طبیعی یکی از سبک‌های محبوب ستاره‌های فرش قرمز است. این سبک به معنای استفاده نکردن از لوازم‌آرایش نیست، بلکه هدف آن ایجاد ظاهری طبیعی با استفاده از رنگ‌هایی نزدیک به رنگ پوست است تا اجزای طبیعی صورت را بدون اینکه در نمایش یا پنهان کردنشان اغراق شود برجسته کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخلاف آرایش‌های غلیظ که از خط چشم‌های تیره و رژلب‌های پررنگ استفاده می‌کنند، تمرکز این سبک که «آرایش بدون آرایش» (No-Makeup Makeup) هم نامیده می‌شود بر شاداب نگه‌داشتن ظاهر است.

برای درک بهتر تفاوت چهره بی‌آرایش و آرایش محو نگاهی می‌کنیم به آرایش صورت ال فانینگ بازیگر ۲۶ ساله در مراسم گلدن گلوب که نشان می‌دهد آرایشگر او، ارین آیاانیان مونرو، چطور بر ظرافت‌های دخترانه صورت او تاکید کرده است تا زیبایی طبیعی‌اش را برجسته کند. مونرو، درعین‌حال، وقتی هم که نیاز باشد از رنگ‌های تند و آرایش غلیظ صورت این بازیگر دریغ نمی‌کند.

مقایسه چهره آرایش‌شده فانینگ و مقایسه آن با چهره طبیعی شیلو جولی ۱۸ ساله نشان می‌دهد این سبک آرایش از نشانه‌های ظاهر دخترانه و باطراوت به میزان بسیاری برخوردار است.

آرایش محو باید با دقت انجام شود تا زیر نور فلش دوربین یا روشنایی شدید نورافکن‌ها و آفتاب چهره را رنگ‌پریده یا بیمار نشان ندهد.

 برخی ستاره‌ها مانند پاملا اندرسون حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و زندگی بدون آرایش را انتخاب کرده‌اند، آنان تاکید می‌کنند که این تغییر تلاشی برای پذیرش طبیعی‌ترین نسخه از خودشان است.

بیشتر از مُد و زیبایی