جامعه اطلاعاتی آمریکا نقش جمهوری اسلامی در رخنه به کارزار انتخاباتی ترامپ را تایید کرد

سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که هر کسی که پشت حساب «رابرت» قرار داشته، خیلی به انگلیسی مسلط نبوده و خبرنگاران را برای انتشار اطلاعات بیشتر تحت فشار قرار داده است

تصویر تزئینی از پرچم آمریکا و جمهوری اسلامی-با استفاده از خبرگزاری‌های داخلی و خبرگزاری فرانسه

اف‌بی‌آی و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که دولت آمریکا، نقش دولت ایران در عملیات هک و نشت اطلاعاتی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و تلاش‌هایی برای هدف قرار دادن کارزار انتخاباتی کامالا هریس را تایید کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی در روزهای اخیر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در جریان یافته‌های خود قرار داده است. نگرانی از به قدرت رسیدن دوباره دونالد ترامپ در جریان تبلیغات «انتخابات» ریاست‌جمهوری اخیر در ایران مشهود بود و برخی مقامات و چهره‌های سیاسی به روشنی از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ ابراز نگرانی می‌کردند.

مقامات آمریکا بر این باورند که تحقیقات اخیر، شفاف‌ترین نشانه‌های تلاش ایران و دیگر کشورها برای نفوذ به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا را به تصویر می‌کشد.

دفتر مدیر اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی در بیانیه‌ای در روز دوشنبه اعلام کردند که این اطمینان وجود دارد که ایرانیان از طریق مهندسی اجتماعی و دیگر ابزارها به دنبال ارتباط با افرادی با دسترسی مستقیم به کارزارهای انتخاباتی نامزدهای هر دو حزب آمریکا بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این بیانیه، این فعالیت‌ها شامل سرقت و نشت اطلاعات با هدف نفوذ به انتخابات ۲۰۲۴ بوده است.

در این بیانیه آمده است که این رویکرد جدید نیست و ایران و روسیه از این روش‌ها را در انتخابات قبلی آمریکا و در دیگر کشورها نیز استفاده کرده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، هکرهای ایرانی در ماه جون، ایمیل راجر استون، از نزدیکان به ترامپ را هک کردند و از آن برای رخنه به حساب یک مقام کارزار انتخاباتی ترامپ استفاده کردند. هدف از این اقدام دسترسی به شبکه‌های کارزار انتخاباتی ترامپ بود.

یک حساب AOL نیز با نام «رابرت» اسناد داخلی کارزار انتخاباتی ترامپ را به رسانه‌ها نشت داد. پولتیکو نخستین رسانه‌ای بود که در این زمینه گزارش منتشر کرد. یکی از این اسناد مربوط به جی‌دی ونس، معاون پیشنهادی ترامپ بود.

درحالی که هکرها از روش‌هایی که گروه‌های هکری مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار می‌برند، استفاده کرده‌اند، برخی مقامات آمریکایی درباره اینکه آیا همان گروهی که هک را انجام داده، اطلاعات را نیز نشت داده، دچار تردیدند. با این حال برخی اطلاعات در AOL نشان می‌دهد که زیرساخت دیجیتالی نشت اطلاعات با گروه هکری مرتبط است.

سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که هر کسی که پشت حساب «رابرت» قرار داشته، خیلی به انگلیسی مسلط نبوده و خبرنگاران را برای انتشار اطلاعات بیشتر تحت فشار قرار داده است.