کامالا هریس به‌طور رسمی نامزدی حزب دمکرات را پذیرفت؛ درباره ایران سختگیر خواهم بود

هریس بر لزوم آتش‌بس در غزه و ایستادگی در کنار اسرائیل تاکید کرد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در آخرین شب مجمع ملی دمکرات‌ها، به‌طور رسمی نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر ۲۰۲۴ را پذیرفت. او گفت که به نمایندگی از همه آمریکایی‌ها نامزدی حزب دمکرات برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را می‌پذیرد.

هریس در حالی که کت و شلوار و بلوزی به رنگ سرمه‌ای تیره پوشیده بود، گفت که او رئیس‌جمهوری برای همه آمریکایی‌ها خواهد بود و به همه قوانین احترام می‌گذارد. او در عین حال انتقادهای تندی را علیه دونالد ترامپ مطرح کرد و به سوابق پرونده‌های قضایی که برای او تشکیل شده اشاره کرد.

هریس در این سخنرانی برای نخستین بار به ایران اشاره کرد و گفت از اقدام علیه ایران ابایی ندارد و درباره ایران و گروه‌های نیابتی‌اش سختگیر خواهد بود. او که کمتر درباره ایران موضع‌گیری داشته، در این سخنرانی به آزادسازی میلیاردها دلار پول بلوکه شده ایران برای جمهوری اسلامی و سیاست مماشات دولت بایدن در قبال تهران اشاره نکرد.

هریس همچنین به مساله آتش‌بس در غزه و لزوم ایستادگی در کنار اسرائیل و پایان دادن به رنج مردم در غزه نیز اشاره کرد.

هریس درباره جنگ غزه گفت که هرچه زودتر باید به توافقی برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها دست یافت.

نامزد دمکرات‌ها در انتخابات آمریکا، در حالی که ده‌ها بار خطاب به جمعیت که او را تشویق می‌کردند گفت: «متشکرم»، نخست از همسرش تشکر کرد و او را شریک فوق‌العاده‌ای خواند.

هریس، بعد از همسرش از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تشکر کرد و سپس از تیم والز، معاون پیشنهادی‌اش قدردانی کرد.

هریس در ادامه به پیشینه مهاجرت خانواده‌اش به آمریکا اشاره کرد و داستان زندگی‌اش را شرح داد.

هریس در این سخنرانی بارها از کلیدواژه «کاری کنیم» استفاده کرد که پیش‌تر میشل و باراک اوباما در سخنرانی خود بر آن تاکید کرده بودند. هریس هم مانند اوباماها و دیگر سخنرانان مجمع ملی دمکرات‌ها تاکید کرد، «به عقب برنمی‌گردیم.»

یکی از نقاط اشتراک متن سخنرانی اغلب سخنرانان در این گردهمایی تمرکز بر قشر متوسط و دغدغه‌های آنها است. در برخی موارد هم از جمله در سخنرانی میشل اوباما ثروتمندان به دلیل ثروتمند بودن مورد انتقاد قرار گرفتند.

هریس درباره امنیت مرزها هم صحبت کرد و گفت که اهمیت مساله امنیت مرزها را درک می‌کند.

بیشتر از جهان