چرا رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان تنگاتنگ و نزدیک است؟

ترامپ با اختلاف حدود ۱۰ درصد در گروه سنی ۶۵ سال به بالا محبوب‌تر است

دونالد ترامپ و کامالا هریس‌ــ Independent Persian Combo

پس از کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، جای او را در رقابت‌ها گرفت و حزب دموکرات به‌سرعت پشت او متحد شد و به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد کارزار انتخاباتی کم‌رمق او در دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰  تا حد زیادی رفع شده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، محبوبیت هریس میان رای‌دهندگان احتمالی بیشتر شده و افزایش حمایت رای‌دهندگان مستقل به او کمک کرده است در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر در ایالت‌های کلیدی پیشتاز باشد.

با وجود این، نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سیه‌نا که به‌تازگی منتشر شده است نشان داد که ترامپ یک امتیاز از هریس جلوتر است.

قدر مسلم این است که بسیاری از پیچیدگی‌های رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ با کناره‌گیری بایدن از بین نرفته است. بیزنس اینسایدر در ادامه به دلایلی می‌پردازد که سبب شده است رقابت در این مراحل پایانی همچنان دلهره‌آور باقی بماند و نتیجه نامشخص باشد.

رقابتی در حاشیه خطا

به‌رغم مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها که نشان می‌دهد هریس در ایالت‌هایی مانند میشیگان و ویسکانسین پیشتاز است، این برتری‌ها به‌طور کلی تک‌رقمی‌اند و در محدوده حاشیه خطا قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌عنوان مثال، نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی ملی تایمز نشان داد که حمایت رای‌دهندگان از ترامپ ۴۸ درصد و از هریس ۴۷ درصد است. این نتیجه نسبت به نظرسنجی ملی قبلی تایمز در ماه ژوییه تغییری نکرده است.

هریس توانسته است حمایت اکثریت رای‌دهندگان زیر ۴۵ سال را کسب کند و قوی‌ترین نتیجه را میان رای‌دهندگان گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال داشته است و با اختلاف ۹ درصد (۵۱ به ۴۲ درصد) از ترامپ جلوتر است.

در همین حال، ترامپ با اختلاف حدود ۱۰ درصد در گروه سنی ۶۵ سال به بالا محبوب‌تر است.

برای هریس، حضور گسترده رای‌دهندگان جوان کلیدی خواهد بود. جذابیت هریس برای رای‌دهندگان جوان یکی از دلایل اصلی است که او توانست کارولینای شمالی را دوباره در اردوی دموکرات‌ها مطرح کند، در حالی که سه ماه پیش این موضوع خارج از تصور بود و بایدن در این ایالت مشکل داشت.

رای‌دهندگان می‌خواهند بیشتر در مورد هریس بدانند

مناظره ریاست‌جمهوری در مرکز ملی قانون اساسی در فیلادلفیا شاید مهم‌ترین فرصت برای هریس باشد تا حمایت رای‌دهندگانی را کسب کند که هنوز مرددند به کدام نامزد رای بدهند.

در نظرسنجی تایمز، ۲۷ درصد رای‌دهندگان احتمالی گفتند که می‌خواهند در مورد هریس و سیاست‌ها و برنامه‌هایش «بیشتر بدانند». بنابراین، ترامپ با اختلافی اندک از نامزدی جلوتر است که برای بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان هنوز ناشناخته است.

در تازه‌ترین نظرسنجی تایمز، ترامپ در زمینه مدیریت اقتصاد با اختلاف ۱۳ درصد (۵۵ به ۴۲ درصد) از هریس جلوتر است، موضوعی که محور اصلی کارزار انتخاباتی ترامپ است.

در نهایت، نتایج نزدیک نظرسنجی‌ها بازتابی از رقابت تنگاتنگ این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است و به احتمال زیاد این وضعیت تا زمان برگزاری انتخابات باقی خواهد ماند.