جانبداری مجریان مناظره ترامپ و هریس خشم محافظه‌کاران را برانگیخت

سناتور مارکو روبیو عملکرد مویر و دیویس را «مایه شرمساری روزنامه‌نگاری» خواند

محافل نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، از عملکرد مجریان شبکه ای‌بی‌سی در مناظره سه‌شنبه شب میان رئیس‌جمهوری سابق و کامالا هریس به‌شدت خشمگین‌اند.

به نوشته نشریه هیل، دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهوری سابق، گفت: «عجیب است که مجریان مغرض فقط صحت و سقم حرف‌های ترامپ را بررسی می‌کنند و به کامالا اجازه می‌دهند یکریز دروغ بگوید. این خبرگزاری دروغ‌پرداز دشمن مردم است.»

مجریان مناظره هریس و ترامپ روزنامه‌نگاران ای‌بی‌سی، دیوید مویر و لینزی دیویس، بودند.

تولسی گبارد، نماینده سابق مجلس، در ایکس (توییتر سابق)، نوشت: «این مناظره سه نفر مقابل یک نفر بود‌ــ مجریان ای‌‌بی‌سی آشکارا طرفدار کامالا هریس‌ بودند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ نیز یک ساعت پس از مناظره، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، از عبارت «سه به یک» استفاده کرد. او که در هفته‌های اخیر از نحوه پوشش خبرهایش در شبکه ای‌بی‌سی و همین‌طور قوانین مناظره انتقاد کرده بود، دقایقی پس از ترک صحنه مناظره، نارضایتی‌اش از مجریان این شبکه را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کرد.

او در رسانه اجتماعی تروث سوشال نوشت: «فکر می‌کنم بهترین مناظره‌‌ای بود که تابه‌حال داشته‌ام، به‌خصوص که سه نفر به یک نفر بود.»

پس از مناظره، سناتور مارکو روبیو عملکرد مویر و دیویس را «مایه شرمساری روزنامه‌نگاری» خواند.

روبیو در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «سوال از ترامپ عملا این بود چرا چنین کار وحشتناکی کردی. و سوال از هریس این بود که نظرت درباره حرف وحشتناکی که ترامپ زد چیست.»

در مدت مناظره، مویر و دیویس صحت و سقم سخنان ترامپ در مورد تئوری‌های توطئه اینترنتی درباره مهاجران، موضع‌گیری دموکرات‌‌‌ها درباره سقط جنین، و سایر موارد را بررسی و اصلاح می‌کردند.

شبکه ای‌بی‌سی به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد انتقادها از عملکرد مجریانش پاسخی نداده است.

مگان مک‌کین، که زمانی یکی از مجریان ای‌بی‌سی بود، گفت: «مردم آمریکا در رنج‌اند و از پس هزینه مواد غذایی برنمی‌آیند و سزاوار پاسخ‌‌اند که اوضاع چگونه بهتر خواهد شد. من نمی‌دانم این چه وضعی است اما این مجریان به مردم آمریکا خدمتی نمی‌کنند و دارند به آن‌ها آسیب بزرگی می‌زنند.»