هر آنچه باید درباره هفته مد لندن ۲۰۲۴ بدانید

طراحان، خیاطان و عوامل مد بریتانیایی حاصل ماه‌ها تلاششان را این هفته در لندن به نمایش خواهند گذاشت

مجموعه‌ای از دنیل لی برای خانه مد بربری، زمستان ۲۰۲۴‌ــ  AFP

هفته مد لندن برای نمایش مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۵ از ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر در پایتخت انگلستان برگزار می‌شود.

به روال هر سال، پس از پایان هفته مد نیویورک و پیش از هفته مد میلان و پاریس، نوبت هفته مد لندن است تا فرصتی برای عرضه زیبایی و ظرافت مد باشد.

طراحان، خیاط‌ان و متولیان مد در بریتانیا حاصل ماه‌ها تلاششان را این هفته در لندن به نمایش خواهند گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روزها استودیوها ساعت‌های طولانی اضافه ‌کاری می‌کنند، تیم‌های طراحی در حال تکمیل لباس‌ها با پاپیون، پولک و زدن آخرین کوک‌ها هستند و هتل اولدسلفریج، نیز برای استقبال از انبوه روزنامه‌نگاران و عکاسان آماده می‌شود.

اگرچه نیویورک میزبان فضای مد تجاری‌تری است و پاریس و میلان فضایی لوکس دارند، وقتی پای شکوفایی استعدادهای نوظهور در میان باشد، بی‌تردید لندن حاکم بلامنازع است.

به گزارش نشریه هلومگزین (hellomagazine)، صحنه مد لندن واقعا ترکیبی پرجنب‌وجوش از خلاقیت و تنوع است و جریانی بی‌پایان از استعدادها که دانشگاه سنترال سن مارتینز(Central Saint Martins) معرفی می‌کند و تنوع فرهنگی این شهر، هفته مد آن را به نمایشگاهی هیجان‌انگیز از سبک‌های نوآورانه و متضاد تبدیل کرده است.

مارک‌هایی مانند مالی گودارد (Molly Goddard)، هریس رید (Harris Reed)، چوپووا لووِنا (Chopova Lowena) و کی‌اندبلیوال‌اس (KNWLS)  با طرح‌های شیک‌ و پرانرژی و رنگ‌های جوان‌پسند و زیبایی‌شناسی متضادی از زرق‌وبرق شدید تا سایه‌هایی از سبک‌ جوانانه صحنه را به لرزه درمی‌آورند. در سوی دیگر این طیف، ریچارد کوین (Richard Quinn)، اردم (Erdem) و بربری (Burberry) همچنان به طرح‌های کلاسیک بریتانیایی پایبندند و از طرح‌های گلدار چشمگیر تا چاپ‌های چهارخانه دست برنمی‌دارند.

کدام خانه‌‌مد‌ها امسال در هفته مد لندن حضور دارند؟

برنامه کل نمایش‌های امسال را می‌توانید از اینجا دریافت کنید. برنامه‌ها از ۱۲ سپتامبر آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان هریس رید بی‌صبرانه منتظر دیدن مجموعه جدید او در روز اول هفته مد لندن‌اند. پال کاستلو (Paul Costelloe)، نون بای نور (NOON BY NOOR) از دو طراح بحرینی شیخه نور و شیخه هیا آل خلیفه، بورا آکسو (Bora Aksu/ طراح ترکیه‌ای)، ناتاشا زینکو (Natasha Zinko)، پاتریک مک‌دوال (Patrick McDowell)، ریچارد کویین، رکساندا (ROKSANDA)، امیلیا ویکستد (Emilia Wickstead) و سیمون روخا (Simone Rocha) از جمله خانه‌ مد‌های نام‌آشنا و نوظهوری‌اند که در لندن از جدیدترین مجموعه‌هایشان رونمایی می‌کنند.

علاقه‌مندان مد بریتانیایی روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر می‌توانند با دیدن نمایش بربری، پرونده این رویداد را تکمیل کنند.

هفته مد لندن کجا برگزار می‌شود؟

مجموعه‌ای نمایش‌های هفته مد لندن در مکان‌های مختلف این کلان‌شهر برگزار می‌شود. دیوید کوما یک‌بار مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۲ خود را در مرکز ورزش‌های آبی لندن در استراتفورد به نمایش گذاشت. هریس رید هم آن سوی رودخانه تیمز، گالری زیرزمین بروتالیست تیت مدرن را برای نمایش بهتر/تابستان ۲۰۲۴ انتخاب کرد. بنابراین گزینه‌های مکان نمایش برای طراحان بی‌پایان است.

با این‌ حال، فضای موردعلاقه طراحان نوظهور هتل اولدسلفریج است. بنابراین اگر دوست دارد توجه عکاسان تیزچشم سبک خیابانی را جلب کنید، باید به آنجا بروید. 

آیا من هم می‌توانم به هفته مد لندن بروم؟

افرادی که عموما در هفته‌های مد شرکت می‌کنند، دعوت‌نامه را از مدت‌ها قبل دریافت کرده‌اند. نویسندگان مد، حامیان مالی، خریداران بالقوه و ستاره‌های مد و سینما از آن جمله‌اند.

برای امسال احتمالا فرصتی برای تهیه بلیت نمانده اما اگر به شرکت در فصل‌های آینده فکر می‌کنید، از الان دست‌به‌کار شوید. چنانچه در این صنعت کار می‌کنید یا تهیه‌کننده محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید از طریق وب‌سایت شورای مد بریتانیا درخواست دهید و با مشخص کردن نوع محتوا، طیف مخاطبان و رویکردتان برای پوشش این هفته مد شانستان را برای گرفتن بلیت طلایی ورود به صحنه نمایش بهترین‌های مد بریتانیا بیازمایید.

بیشتر از مُد و زیبایی