فهرست ترسناک الهلال برای لیگ نخبگان؛ سرخابی‌های ایرانی چقدر شانس دارند؟

در فیفادی اخیر ۱۵ بازیکن الهلال به تیم‌های ملی مختلف در اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا دعوت شدند

فهرست بازیکنان الهلال عربستان برای لیگ نخبگان آسیا- وب‌سایت الهلال

الهلال عربستان سعودی، پرافتخارترین باشگاه فوتبال قاره آسیا، اسامی بازیکنانش را برای حضور در مسابقات این فصل لیگ نخبگان آسیا اعلام کرد. نیمار، فوق‌ستاره برزیلی فوتبال جهان، نیز در این فهرست دیده می‌شود.

الهلال، ملقب به رئیس آسیا، که در چهار دوره از هفت دوره آخر لیگ قهرمانان آسیا فینالیست شد، اینک درحالی به اولین دوره بازی‌های لیگ نخبگان آسیا پا می‌گذارد که در فصل نقل و انتقالات امسال با بهبود نقاط ضعف خود و جذب ستارگان جدید مانند ژائو کانسلو هدفی جز دست‌یابی دوباره به عنوان قهرمانی در سر ندارد.

شاگردان ژسوس در مرحله گروهی لیگ نخبگان دو بار در ریاض میزبان پرسپولیس و استقلال ایران خواهند بود. در رقابت‌هایی که از روز دوشنبه هفته آینده با مسابقه استقلال و الغرافه قطر در تهران و پرسپولیس و الاهلی عربستان در جده آغاز می‌شود، با توجه به قانون سقف بودجه در فوتبال ایران و البته محدودیت‌های مالی و ضعف مدیریتی همیشگی در باشگاه‌های ایران، پرسپولیس و استقلال در شرایط نابرابری برای رقابت با تیم‌های متمول و پرستاره عربستانی، قطری و اماراتی قرار گرفته‌اند.

برای مثال، الهلال در این فصل از وجود ۱۰ ستاره جهانی و خارجی، که هرکدام می‌توانند به‌تنهایی نتیجه یک مسابقه را تغییر دهند، بهره می‌برد. نیمار جونیور، یکی از تکنیکی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ جهان، هم که فصل کابوس‌وار قبلی را پشت سر گذاشته، حالا انگیزه زیادی برای اثبات خود به مدیران الهلال دارد تا آنان را قانع کند که او ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون یورویی را داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس قوانین لیگ داخلی عربستان سعودی، هر تیم می‌تواند از هشت بازیکن خارجی با هر سن و سال و دو بازیکن متولد ۲۰۰۳ به بعد استفاده کند. با حضور نیمار، تعداد خارجی‌های الهلال به ۹ بازیکن می‌رسد که همگی پیش از ۲۰۰۳ متولد شده‌اند. مارکوس لئوناردو، تنها سهمیه خارجی زیر ۲۱ سال است و بدین ترتیب جمع ۱۰ خارجی این تیم تکمیل می‌شود.

از آنجایی که نیمار به‌دلیل مصدومیت شدید از ماه نوامبر در مسابقات رسمی حضور خواهد داشت، در نتیجه قرار است رنان لودی در آن زمان از الهلال جدا شود تا نیمار در ادامه بازی‌های لیگ عربستان سعودی و نخبگان آسیا آبی‌پوشان ریاض را همراهی کند.

یاسین بونو (مراکش)، محمد العویس و محمد الربیعی، در جایگاه دروازه‌بان، کالیدو کولیبالی (سنگال)، علی البلیهی، خلیفه الدوساری، حسان تمبکتی در مرکز خط دفاعی، ژوآئو کانسلو (پرتغال)، رنان لودی (برزیل)، متعب الحربی، حمد الیامی و یاسر الشهرانی در دفاع چپ و راست، سرگئی میلینکوویچ ساویچ (صربستان)، روبن نوس (پرتغال)، محمد کنو و ناصر الدوسری هافبک‌های مرکزی، نیمار (برزیل)، مالکوم (برزیل)، سالم الدوساری، محمد القحطانی و خالد الغنام در جایگاه وینگر و درنهایت الکساندر میترووچ (صربستان)، مارکوس لئوناردو (برزیل) و عبدالله الحمدان هم در جایگاه مهاجم، اعضای کاروان الهلال در این فصل خواهند بود.

البته این تیم همچنان قادر به جذب یک بازیکن خارجی متولد ۲۰۰۳ به بعد است. الهلال در فهرست این فصل تنها از ۱۴ بازیکن عربستانی بهره می‌برد که بیشتر آنان ملی‌پوش‌اند و دو نفر از این جمع نیز ذخیره یاسین بونو، دروازه‌بان نامدار الهلال‌اند. این تیم پس از مدت‌ها قرار است بدون کاپیتان نامدار و پرافتخارش، سلمان الفرج، پای به مسابقات بگذارد. سلمان الفرج پس از ۱۶ سال از این تیم جدا شده است.

سالم الدوسری، مرد سال آسیا، همچنان ارزشمندترین بازیکن سعودی در ترکیب آبی‌های ریاض است، باشگاهی که ۱۵ بازیکن آن در تازه‌ترین فیفادی جزو فهرست تیم‌های ملی کشور خود بودند تا بدین ترتیب کیفیت بالای تیم الهلال بیش از پیش ثابت شود.

رئیس آسیا در ۱۴ آبان میزبان استقلال تهران و در ۱۶ بهمن هم میزبان پرسپولیس تهران در ریاض خواهد بود که هر دو بازی در ورزشگاه باشکوه کینگدام آرنا برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال