متا، فعالیت راشا‌تودی و دیگر شبکه‌های دولتی روسیه را ممنوع کرد

این اقدام در حالی انجام می‌شود که آمریکا اخیرا علیه دو کارمند راشاتودی RT، اتهام دست داشتن در پولشویی را مطرح کرده است، آنها متهم‌ هستند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا اقدام به استخدام یک شرکت آمریکایی کرده‌اند

تصاویر پوتین، زاکربرگ، لوگوی متا و آر‌تِ-AFP

متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کرد، فعالیت راشاتودی، روسیا سگودنیا و دیگر شبکه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌هایش ممنوع می‌کند. متا می‌گوید این رسانه‌ها عملیات نفوذ آنلاین انجام می‌دهند.

این یکی از جدی‌ترین اقدامات بزرگترین شرکت شبکه‌های اجتماعی جهان علیه رسانه‌های دولتی روسیه است. متا پیشتر تبلیغات رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع و میزان دیده شدن پست‌های آنها را نیز کاهش داده بود.

متا Meta در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از بررسی‌های دقیق به این نتیجه رسیده، اقدامات علیه رسانه‌های دولتی روسیه را افزایش دهد. متا گفت، اکنون این شبکه‌ها به دلیل عملیات نفوذ خارجی در همه اپلیکیشن‌های ما در سراسر جهان ممنوع می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متا می‌گوید این ممنوعیت در چند روز آینده به اجرا درمی‌آید . علاوه بر فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز نیز از آن پیروی می‌کند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که آمریکا اخیرا علیه دو کارمند راشاتودی RT، اتهام دست داشتن در پولشویی را مطرح کرده است. در این پرونده این کارمندان متهم هستند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا اقدام به استخدام یک شرکت آمریکایی کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت که کشورها باید با شبکه دولتی روسیه مانند عملیات نفوذ خارجی محرمانه برخورد کنند.

راشاتودی این اتهامات را رد کرده و می‌‌گوید آمریکا مانع فعالیت آن به عنوان یک سازمان روزنامه‌نگاری شده است.

بیشتر از جهان