نظرسنجی: ترامپ از تیلور سوئیفت محبوب‌تر است

در یک نظرسنجی تازه، رئیس‌جمهوی سابق آمریکا ۴۷ درصد امتیاز محبوبیت کسب کرد در حالی که این میزان برای تیلور سوئیفت خواننده ۴۲ درصد بود

عکس ترکیبی ایندیپندنت فارسی از تصاویر تیلور سوئیفت و دونالد ترامپ در AFP

تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ که ده‌ها میلیون طرفدار در شبکه‌های اجتماعی دارد و برای انتخابات ماه نوامبر آمریکا از کامالا هریس دموکرات حمایت کرده، در حال از دست دادن طرفدارانی است که حامی دونالد ترامپ جمهوری‌خواهند.

به گزارش نیویورک پست، نظرسنجی جدیدی که نتایج آن به تازگی منتشر شده، نشان داد که سوئیفت در مقابل دونالد ترامپ از محبوبیت کمتری برخوردار است.

رئیس جمهوری سابق ۷۸ ساله ایالات متحده، در نظرسنجی ملی نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا، که در ۱۱ تا ۱۶ سپتامبر پس از حمایت تیلور سوئیفت از کامالا هریس انجام شد،  ۴۷ درصد محبوبیت کسب کرد در حالی که سوئیفت ۳۴ ساله تنها ۴۲ درصد محبوبیت به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نظرسنجی، کامالا هریس با ۴۸ درصد محبوبیت در جایگاهی بالاتر از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه، و تیلور سوئیفت قرار گرفت.

در همین حال، این نظرسنجی نشان داد که بیشتر دموکرات‌ها بودند (۷۰ درصد) که در مقابل ۴۱ درصد از مستقل‌ها و ۲۳ درصد از جمهوری‌خواهان، دیدگاه مطلوبی نسبت به سوئیفت داشتند.

تیلور سوئیفت با انتشار پستی در اینستاگرام در روز دهم سپتامبر، اعلام کرد که کامالا هریس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد تایید او قرار دارد. این خواننده نسل جوان مستقیما به اظهارات جی دی ونس، نامزد جمهوری‌خواه ترامپ در مورد زنان بی‌فرزند اشاره کرد.

تیلور سوئیفت همچنین به سه حوزه سیاستی خاص اشاره کرد از جمله حقوق دگرباشان جنسی، حق سقط جنین و دسترسی به ای‌وی‌اف IVF.

پس از آن، گروهی از طرفداران سوئیفت با انتشار ویدئوهایی اعلام کردند که به ترامپ رای می‌دهند.

همچنین در حالی که اعلام حمایت این خواننده پرطرفدار باعث شد که کارزار دموکرات‌ها به کسب آرای بیشتر به‌ویژه آرای نسل جوان و زنان امیدواری بیشتری داشته باشند، برخی آمار نشان داد که این ابراز حمایت ممکن است بیش از آنکه در جذب را‌ی‌دهندگان تاثیر داشته باشد، آن‌ها را از دموکرات‌ها دور کند.

نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) که پس از مناظره ترامپ و هریس انجام شد، نشان داد که تنها هشت درصد از رای‌دهندگان گفتند که اعلام حمایت این سوپراستار پاپ «تا حدودی یا بسیار بیشتر» از گذشته می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند که به دموکرات‌ها رای بدهند.

در مقابل، حدود ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در آن نظرسنجی گفتند که پس از اعلام حمایت تیلور سویيفت از کامالا هریس، «تا حدودی یا خیلی کمتر» از گذشته احتمال دارد که به رقیب دونالد ترامپ رای بدهند.

بیشتر پاسخ‌دهندگان، حدود ۶۶ درصد، اعلام کردند که حمایت سوییفت از کامالا هریس رای آن‌ها را در انتخابات نوامبر تغییری نمی‌دهد.

بیشتر از جهان