دربی بی‌خانمان‌های تهران در اراک؛ شانس پرسپولیس بیشتر است و انگیزه استقلال

باخت استقلال در این مسابقه به معنای امضای حکم اخراج نکونام خواهد بود

صحنه‌ای از دربی ۱۰۳ میان پرسپولیس و استقلال تهران‌ــ وب‌سایت پرسپولیس

صدو‌چهارمین دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس امروز چهارشنبه ۴ مهر از ساعت ۱۹ به وقت ایران در ورزشگاه اراک برگزار خواهد شد.

حساس‌ترین مسابقه فوتبال ایران در ۵۶ سال اخیر امسال به دلیل سهل‌انگاری‌ها و اشتباه‌های پرشمار مدیران ورزش و فوتبال ایران در شرایطی دور از انتظار برگزار خواهد شد تا کم‌تماشاگرترین دربی تاریخ ایران رقم بخورد.

ورزشگاه هشت هزار نفری اراک در شرایطی مجبور به میزبانی سرخابی‌های پایتخت شده که پایتخت ایران همچنان فاقد حتی یک ورزشگاه استاندارد و بین‌المللی برای میزبانی از مسابقات فوتبال است و زمان اتمام روند بازسازی سکوهای ورزشگاه بزرگ آزادی نیز نامشخص است.

ورزشگاه اراک که چمن مناسب و همواری هم ندارد و تنها می‌تواند میزبان چهار هزار نفر از هواداران استقلال و چهار هزار نفر از پرسپولیسی‌ها باشد، بهانه مناسب را فراهم کرده است تا برخلاف دربی‌های قبل، از حضور زنان هوادار فوتبال در ورزشگاه برای تماشای دربی جلوگیری شود.

در ۱۰۳ دربی قبلی تهران، پرسپولیسی‌ها ۲۷ بار و استقلالی‌ها ۲۶ بار برنده شدند و قرمزها از این حیث پیشتازند. همچنین آبی‌ها در هفت سال گذشته نتوانسته‌اند پرسپولیس را در لیگ برتر شکست دهند و این رکورد طولانی هم می‌تواند استرس شاگردان جواد نکونام را در این مسابقه افزایش دهد. ضمن اینکه پرسپولیس تحت هدایت گاریدو اسپانیایی این روزها به‌مراتب فوتبال باکیفیت‌تری را نسبت به استقلال ارائه می‌دهد. لذا با توجه به وقوع بحران‌های مدیریتی و حواشی بسیار سرمربی در کاروان استقلال، امروز شانس برد پرسپولیس به طرز چشمگیری بیشتر از رقیب به نظر می‌رسد.

با این حال، استقلالی‌ها و جواد نکونام هم امروز با انگیزه بسیار بالایی وارد زمین می‌شوند و به این مسابقه به چشم «نبرد مرگ و زندگی» نگاه می‌کنند. به دلیل تشدید اختلاف میان مدیران هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل استقلال با نکونام، باخت مقابل پرسپولیس می‌تواند حکم اخراج نکونام را نهایی کند و بهترین بهانه را در اختیار فرشید سمیعی قرار می‌دهد تا با حمایت هواداران، از شر سرمربی همیشه معترض خلاص شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همین دلیل نکونام و شاگردانش که علاقه زیادی به سرمربی خود دارند، امروز در ورزشگاه اراک بی‌شک ۱۰۰ درصد توانشان را به کار می‌گیرند تا دست‌کم بازنده دربی نباشند و مانع از اخراج سرمربی‌شان شوند.

نکونام و گاریدو امروز هیچ‌کدام تاثیرگذارترین بازیکنان تیمشان را در اختیار ندارند. روزبه چشمی، هافبک آبی‌ها، به دلیل دریافت کارت قرمز در مسابقه با نساجی، دربی را از دست داد و استون ارونوف، ستاره ازبکستانی پرسپولیس، هم به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور ندارد. به این ترتیب نکونام و گاریدو برای پر کردن جای خالی این دو ستاره در دربی چهارشنبه کار سختی در پیش دارند.

اخبار منتشرشده از اردوی استقلال نشان می‌دهد که نکونام تیمش را با ترکیب حسین حسینی، سامان فلاح، رافائل سیلوا، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، دیدیه اندونگ، آرش رضاوند (زبیر نیک‌نفس)، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف، آرمان رمضانی روانه مسابقه خواهد کرد.

گاریدو هم به احتمال بسیار زیاد الکسیس گندوز، ایوب العملود، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، وحید امیری، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، علی علیپور و امید عالیشاه را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد.

دیداری که تب فوتبال ایران را دوباره به بالاترین حد ممکن می‌رساند و فوتبال‌دوستان ایرانی را دست‌کم به مدت دو ساعت از انواع مشکلات اقتصادی و بحران‌های اجتماعی دور نگه می‌دارد.

بیشتر از فوتبال