سلنا گومز امپراتوری میلیارد دلاری‌اش را چطور بر پا کرد؟

سلنا گومز یکی از میلیاردرهای خودساخته ایالات‌متحده در خانواده‌ای مهاجر و مکزیکی‌تبار به دنیا آمد

سلنا گومز در مراسم گلدن گلوب‌‌ــ AFP

سلنا گومز امروز نه‌تنها به‌عنوان یک خواننده و بازیگر سرشناس شناخته می‌شود، بلکه موفقیت‌هایش در عرصه تجارت نیز او را به یکی از چهره‌های تاثیرگذار در دنیای کسب‌وکار تبدیل کرده که فراتر از شهرت در دنیای موسیقی و سینما، توانسته یک امپراتوری اقتصادی بسازد و به جمع معدود زنان هنرمندی بپیوندد که ثروتشان از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

ورود گومز ۳۲ ساله به دنیای سینما و سرگرمی از دوران کودکی آغاز شد. او تنها ۹ سال داشت که در اولین تجربه بازیگری‌ در سریال «بارنی و دوستان» (Barney & Friends) مقابل دوربین رفت؛ اما نقطه عطف کارنامه هنری‌ او زمانی بود که در ۱۵ سالگی به‌عنوان نقش اصلی سریال موفق «جادوگران محله ویورلی» (Wizards of Waverly Place) از شبکه دیزنی انتخاب شد. این نقش سکوی پرتاب گومز شد و او را خیلی زود به یکی از ستارگان جوان محبوب دیزنی تبدیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه پیپل (People)، سلنا پس از موفقیت در عرصه بازیگری، مسیر حرفه‌ای‌اش را به سمت موسیقی گسترش داد و در ابتدا با گروه موسیقی خود به نام «سلنا گومز اند د سن» (Selena Gomez & the Scene)، فعالیتش را آغاز کرد. این گروه توانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

 موفقیت در موسیقی به او کمک کرد تا جایگاهش را به‌عنوان یک هنرمند چندبعدی تثبیت کند. از آن‌ پس سلنا گومز به چهره‌ای تبدیل شد که نامش هم در عرصه بازیگری و هم در موسیقی، با موفقیت و محبوبیت همراه بود.

با این‌ حال، نقطه عطف واقعی در زندگی حرفه‌ای سلنا زمانی بود که او در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت به دنیای تجارت قدم بگذارد و مارک لوازم‌ آرایشی خود به نام «رِیر بیوتی» (Rare Beauty) به معنی «زیبایی نادر» را تاسیس کند. این تصمیم نه‌تنها شهرت او را به‌عنوان یک تاجر موفق افزایش داد، بلکه رشد چشمگیر ثروتش را در پی داشت.

تولید لوازم‌ آرایشی‌بهداشتی که با هدف ارتقای زیبایی طبیعی و افزایش اعتمادبه‌نفس زنان معرفی شد، به‌سرعت جایگاهش را در بازار پیدا کرد و به یکی از پرفروش‌ترین مارک‌های آرایشی تبدیل شد. به گزارش بلومبرگ، در سپتامبر ۲۰۲۴ ارزش ثروت شخصی سلنا گومز به ۱.۳ میلیارد دلار رسید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez)

سلنا گومز یکی از میلیاردرهای خودساخته ایالات‌ متحده است. او که در خانواده‌ای مهاجر و مکزیکی‌تبار به دنیا آمده، سال ۲۰۱۹ در گزارشی در روزنامه تایمز، درباره اینکه چگونه عمه‌اش در دهه ۱۹۷۰ پشت یک کامیون از مرز مکزیک به ایالات‌متحده آمریکا وارد شد، توضیح داد و مهاجرت خانواده‌اش را این گونه توصیف کرد: «پدربزرگ و مادربزرگ من بعد از عمه‌ام آمدند و خیلی زود، پدرم در تگزاس به دنیا آمد. من سال ۱۹۹۲ به‌عنوان یک شهروند آمریکا به دنیا آمدم و این را مدیون شجاعت و فداکاری آنانم.»

بخش اعظم ثروت سلنا‌ــ حدود ۸۱ درصد از کل دارایی او‌ــ از موفقیت این نشان تجاری آرایشی به‌ دست‌ آمده است و درآمد حاصل از تورهای موسیقی او تنها پنج درصد و فروش آلبوم‌ها و ترانه‌هایش کمتر از دو درصد از ثروت او را تشکیل می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد که گومز نه‌تنها در دنیای هنر، بلکه در تجارت نیز راهبردهای موفقی را دنبال کرده است.

سلنا گومز که در سال‌های اخیر درباره چالش‌های سلامت روان خود از جمله تشخیص اختلال دوقطبی و تجربه افسردگی علنا صحبت کرده، همواره به اهمیت سلامت روان در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرده است. این ستاره مشهور سینما و موسیقی که به‌ دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی لوپوس بارها دچار نوسان وزن شده، در مورد چالش‌های ناشی از این تغییرات هم با صراحت صحبت و به موضوع سلامت روان در این شرایط اشاره‌ کرده است.

او با تاسیس بنیادی خیریه، تصمیم گرفت یک درصد از سود فروش لوازم‌آرایشی خود را به حمایت از بنیادهای سلامت روان اختصاص دهد.

بیشتر از زندگی