هفته مد ریاض؛ طراحانی که از حیات وحش و فناوری الهام گرفته‌اند

دومین هفته مد ریاض از ۱۷ تا ۲۱ اکتبر برگزار شد

سومین روز هفته مد ریاض شاهد نمایش مجموعه طراحانی بود که به موضوع‌هایی مانند حیات وحش عربستان سعودی و تاثیر فناوری بر مد پرداخته بودند.

به گزارش عرب نیوز، یکی از مجموعه‌های برجسته «ارام» از اروی العماری و الهام‌گرفته از حیات وحش عربستان سعودی بود. این مجموعه بر حیواناتی مانند غزال عربی، پلنگ عربی، گرگ عربی، و هوبره عربی، و همچنین گیاهان بومی متمرکز بود.

حیوانات و گیاهان در فرهنگ عرب اهمیت زیادی دارند و اغلب به‌عنوان نمادهای زیبایی و استقامت در اشعار و ضرب‌المثل‌ها دیده می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله الشهری تنها مدل سعودی نمایش «ارام» بود که روی صحنه آمد و این دومین سال پیاپی است که این مدل در هفته مد ریاض شرکت می‌کند.

سپس، «کاف بای کاف» مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ کوثر الهریش، با عنوان «زیبایی مصنوعی»، را به نمایش گذاشت. این مجموعه بر تنش میان فناوری و طبیعت و تناقض‌های مواجهه فرم طبیعی با ساختار مصنوعی متمرکز بود. این مجموعه نه فقط نمایش مد، بلکه تفسیری از تعامل میان اشکال طبیعی و مصنوعی ارائه می‌داد.

استفاده از یک ربات به‌عنوان مدل تصمیمی جسورانه بود که نماد ترکیب مد و فناوری است، انتخابی که موضوع مجموعه را پررنگ‌تر و آن را به نوعی بیانیه در مورد آینده مد تبدیل کرد. «کاف بای کاف» با کاوش مفهوم زیبایی مصنوعی، تصورات سنتی را به چالش کشید و مخاطب را به گفت‌و‌گو در مورد نقش فناوری در زندگی و درک انسان امروز از زیبایی‌شناسی دعوت می‌کرد.

دومین هفته مد ریاض از ۱۷ تا ۲۱ اکتبر برگزار شد و نمایش‌های متنوع و تفکربرانگیز طراحانی مانند ارام و کاف بای کاف خلاقیت حوزه مد سعودی را بیش از پیش در معرض دید گذاشت.

بیشتر از مُد و زیبایی