دایانای آمریکا؛ چه چیزی کارولین بِسِت-کندی را به نماد مد بدل کرد؟

با اینکه نام کارولین به خانواده کندی گره خورده است، او خود به‌تنهایی نماد سبک نیویورکی بود

کارولین بِسِت-کندی و همسرش جان اف کندی پسر/ AFP

دایانای آمریکا؛ چه چیزی کارولین بِسِت-کندی را به نماد مد بدل کرد؟

کارولین بِسِت-کندی پیش از آنکه با مرگ غمبارش در ۳۳ سالگی و به‌دلیل رابطه‌اش با خانواده کندی شناخته شود، به‌دلیل انتخاب‌های شیک اما کاربردی و مناسب لباس‌هایش برای زندگی در نیویورک شهرت داشت.

کمتر زنی وجود دارد که به‌اندازه کارولین بِسِت-کندی الگوی دختر نیویورکی دهه ۹۰ و نزدیک‌ترین نمونه آمریکایی به شاهزاده خانم دایانا باشد. با اینکه نام او به فرهنگ خانواده کندی گره خورده است، او خود به‌تنهایی نماد سبک نیویورکی بود. برخی از اقلام کمد لباس او، که همچنان حتی ۲۵ سال پس از مرگش الهام‌بخش زنان بی‌شماری است، به‌زودی در حراج ساتبی برای فروش عرضه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارولین با جان اف. کندی پسر فرزند رئیس‌جمهوری فقید ایالات‌متحده، جان اف کندی، و ژاکلین کندی ازدواج کرد. متاسفانه زندگی کارولین بِسِت-کندی به طرز غم‌انگیزی در ۱۶ جولای ۱۹۹۹ پایان یافت، زمانی که هواپیمایی که همسرش آن را هدایت می‌کرد در راه رفتن به عروسی عموزاده‌اش، روری کندی (دختر رابرت کندی)، در نزدیکی سواحل ماساچوست سقوط کرد. او به همراه جان اف. کندی پسر و خواهرش لورن بِسِت در این حادثه جان باختند.

او که به خاطر موهای طلایی و لخت، چشمان درخشان آبی و برخورداری از اندامی همچون اندام مدل‌ها معروف بود، در دهه ۹۰ و زمانی که با جان اف کندی پسر قرار گذاشت، موضوع علاقه عکاسان و خبرنگاران شد.

در آن زمان، او مسئول تبلیغات برند کلوین کلاین بود و سبک پوششش همان‌طور که انتظار می‌رفت متناسب با این نام بود: ساده و شیک.

کمد لباس او به‌شکل قابل‌توجهی جمع‌وجور و کوچک و متشکل از رنگ‌های مشکی و خنثی، شلوار جین آبی و کفش‌های کالج (لوفر)، با زیورآلات ساده مانند سربند، عینک آفتابی و کیف‌های چرمی کلاسیک بود.

لوسی بیشاپ، متخصص مد در ساتبی، می‌گوید: «کارولین قدرتی را که مد می‌تواند در زندگی روزمره یک زن داشته باشد درک کرده بود. به همین دلیل است که زنان در سراسر جهان همچنان سبک او را تحسین و تقلید می‌کنند.»

اکنون، با ظهور سه لباسی که کارولین به دوستش رزماری ترنزیو هدیه داده، مجموعه‌دارها می‌توانند بخشی از تاریخ آمریکا را در اختیار داشته باشند. ترنزیو یک کت مشکی پرادا، یک ژاکت یوجی یاماموتو و یک کت قدیمی پوست پلنگ مصنوعی را که بِسِت کندی به او داده بود به نمایش گذاشته و آن‌ها اکنون بخشی از فروش نمادهای مد ساتبی در دسامبر هستند. بیشاپ می‌گوید: «بسیار نادر است که چیزی از او به بازار بیاید. ما تازه در حال مشاهده ظهور داستان او هستیم.»

او درپی این نبود که در کانون توجه قرار گیرد و به گفته دوستانش از توجهی که به‌سبب عضو خانواده کندی بودن به او می‌شدد ناراضی بود. او هرگز در ملاعام صحبت نکرد و مصاحبه‌ای انجام نداد و منابع ضبط‌‌شده اندکی از او موجود است. شاید همین بی‌میلی به شهرت است که سلیقه او را تا این حد ماندگار می‌کند.

کارولین بِسِت-کندی قدرت خوب لباس پوشیدن را درک کرده بود. او به پرادا علاقه داشت و با انتخاب نارسیسو رودریگز برای طراحی لباس عروسی‌اش به کسب‌وکار این مارک رونق داد؛ اما او به سبک نوگرا نیز گرایش داشت و برای رویدادهای رسمی قطعاتی از طراحان ژاپنی مانند «یوجی یاماموتو» و «سی دی جی» (Commes des Garcons) را انتخاب می‌کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی