جزیره لوکس سنداله پروژه نئوم به روی بازدیدکنندگان باز شد

این جزیره لوکس که در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی طی دو سال ساخته شد پذیرای اولین مهمانانش بوده است

جزیره لوکس سنداله در دریای سرخ، عربستان سعودی‌ــ SPA

در شرایطی که عربستان سعودی در چارچوب طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» در تلاش است صنعت گردشگری‌ این کشور را گسترش دهد، از جزیره لوکس سنداله رونمایی شد، که بخشی از ابرپروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم است.

به گزارش عرب نیوز، نئوم روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این پروژه که طی دو سال با همکاری چهار پیمانکار محلی و ۶۰ پیمانکار فرعی انجام شد، پذیرای اولین مهمانانش بوده است که آغازگر عصر جدیدی از گردشگری لوکس در عربستان سعودی است.

نئوم سنداله را «اولین نمایشگاه» این پروژه خواند که «به‌منزله دروازه نئوم به دریای سرخ خواهد بود و دسترسی آسان برای صاحبان قایق‌های تفریحی از اروپا، عربستان سعودی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فراهم می‌کند».

نظمی النصر، مدیرعامل نئوم، در بیانیه‌ای گفت: «نئوم با افتتاح سنداله به عصر جدید گردشگری لوکس در عربستان سعودی متعهد است. گشایش اولین مقصد در نئوم به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد نگاهی کوتاه بیندازند به آنچه آینده برای مجموعه گسترده مقصدها و پروژه‌های ما به ارمغان خواهد آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنین پروژه‌های عظیمی در مرکز راهبرد چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای تنوع‌بخشی به اقتصاد قرار دارند و راهبرد ملی گردشگری عربستان سعودی این است که تا سال ۲۰۳۰، پذیرای ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده باشد و سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی از ۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش یابد.

سنداله در ۵ کیلومتری سواحل شمال غربی نئوم قرار دارد و در مساحتی ۸۴۰ هزار متر مربعی گسترده است. قرار است این جزیره تا سال ۲۰۲۸ روزانه پذیرای ۲۴۰۰ گردشگر باشد، و ۳۵۰۰ شغل ایجاد کند که به رشد بخش‌های هتل‌داری و گردشگری عربستان سعودی منجر می‌شود.

آب‌های اطراف سنداله زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه مرجان و ۱۱۰۰ گونه ماهی است که ۴۵ گونه خاص منطقه نئوم است.

در بیانیه نئوم آمده است: «در راستای تعهد نئوم به پایداری و حفاظت از محیط زیست، حفظ زیستگاه طبیعی دریایی سنداله در مرکز توسعه این جزیره قرار داشته است و از مهمانان دعوت می‌شود به دنیای زیر آب بروند و شگفتی‌هایش را به چشم خود ببینند.»

این مقصد گردشگری دارای یک باشگاه قایقرانی، یک باشگاه ساحلی، و یک باشگاه گلف، و همچنین امکانات برای پهلوگیری قایق‌های فوق‌لوکس و خدمات مدیریت قایق‌ها است.

سنداله ۴۴۰ اتاق، ۸۸ ویلا، ۲۱۸ آپارتمان لوکس دارای خدمات اقامتی ارائه می‌دهد. نئوم اعلام کرد اطلاعات مربوط به رزرو به‌زودی از طریق کانال‌های گردشگری این پروژه منتشر خواهد شد.

بیشتر از سفر