پنتاگون: در خاورمیانه می‌مانیم؛ تهدید‌های تهران ادامه دارد

سابرینا سینگ: در هفته‌های گذشته همچنان آزار و مزاحمت گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران را برای کشتی‌های تجاری شاهد بودیم

ایالات‌ متحده می‌گوید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه «اثر بازدارندگی» داشته است-AFP

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، روز سه‌شنبه، ۷ شهریور در نشستی با حضور خبرنگاران به ادامه تهدیدهای ایران برای کشتی‌های تجاری اشاره کرد و گفت که به همین دلیل هزاران نیروی وزارت دفاع آمریکا که به‌تازگی در خاورمیانه مستقر شده‌اند، در منطقه باقی خواهند ماند.

به گفته این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تا زمانی لازم باشد، ادامه می‌یابد.

به گزارش عرب‌ نیوز، ایالات‌ متحده آمریکا اوایل ماه جاری در واکنش به تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در ماه‌های اخیر، تجهیزات و نیروهای بیشتری را در منطقه خاورمیانه مستقر کرد.

حدود یک ماه پیش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در پاسخ به تلاش‌های ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در خلیج‌ فارس، دستور اعزام بخشی از نیروهای واحد آبی‌ــ‌خاکی نیروی دریایی ارتش این کشور به منطقه را صادر کرد. این علاوه بر اعزام ناوشکن، موشک‌های هدایت‌شونده و جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-‌۱۶ بود که به خلیج‌فارس اعزام شدند.

هنگامی‌ که خبرنگاران از معاون سخنگوی پنتاگون پرسیدند آیا تهدیدهای ایران علیه کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق کاهش یافته است، سینگ پاسخ داد: «ما در هفته‌های گذشته همچنان آزار و مزاحمت گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران را برای کشتی‌های تجاری شاهد بودیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تاکید کرد تهدیدها کاهش نیافته‌اند و بنابراین برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه دلیلی وجود ندارد. به گفته معاون سخنگوی پنتاگون، تا زمانی که تهدیدهای جمهوری اسلامی به همین شکل ادامه داشته باشد، در موضع نیروهای آمریکایی نیز تغییری ایجاد نمی‌شود.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون چند کشتی تجاری و نفتکش را در خلیج‌ فارس توقیف کرده است. طی ماه‌های اخیر نیز قصد داشت دو نفتکش را توقیف کند اما موفق نشد.

پیش‌تر پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات‌ متحده، «فعالیت‌های خرابکارانه» جمهوری اسلامی در خلیج‌ فارس را تایید کرده و گفته بود که حضور نیروهای آمریکایی در منطقه «اثر بازدارندگی» داشته است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هم‌زمان با اعزام جنگنده‌ها و نیروهای بیشتر به منطقه، گفته بود که این به معنای آماده شدن برای جنگ نیست و ایالات‌ متحده با توجه به تهدید‌های مستمر جمهوری اسلامی، قصد دارد در همکاری با شرکا قدرتش را در خاورمیانه تقویت کند.