مدیرعامل سپاهان تندیس قاسم سلیمانی را «ایراد» خواند و آن را کنار گذاشت

اگر تندیس قاسم سلیمانی نبود، سپاهان با برد مقابل الاتحاد و صدرنشینی در گروه خود می‌توانست در مرحله حذفی به قرعه آسان‌تری نسبت به الهلال برسد

منوچهر نیکفر، سرپرست مدیرعاملی سپاهان که به تازگی جایگزین محمدرضا ساکت شده است، در یک برنامه تلویزیونی درباره پایان محرومیت باشگاه اصفهانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا، اعلام کرد که «ایرادات ورزشگاه نقش‌‌جهان» رفع شده است و به همین دلیل، سپاهانی‌ها مشکلی برای میزبانی از الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت.

 منظور از «رفع ایرادات» در سخنان مدیر باشگاه سپاهان، کنار گذاشتن تندیس قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس از ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان است؛ تندیسی که حضور آن در کنار زمین مسابقه تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و الاتحاد عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، با اعتراض نمایندگان باشگاه عربستانی مبنی بر «ممنوع بودن وجود علائم و شعارهای سیاسی و عقیدتی در ورزشگاه‌های فوتبال» مواجه شد و در نهایت پس از مخالفت مدیران سیاسی اصفهان با خروج تندیس سلیمانی از نقش‌جهان و سپس تصمیم ناظر «کنفدراسیون فوتبال آسیا» (AFC) برای لغو مسابقه، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار صدور جریمه ۲۰۰ هزار دلاری و محرومیت از میزبانی دو بازی خانگی، نتیجه این بازی را نیز سه-صفر به سود الاتحاد اعلام کرد.

همچنین مدیران ای‌اف‌سی در حکم صادرشده، با اشاره به تنها دلیل لغو این مسابقه که نصب تندیس قاسم سلیمانی در مقابل تونل ورودی بازیکنان به زمین چمن بوده، میزبانی سپاهان از مسابقات آسیایی را پس از اتمام ۲ جلسه محرومیت، تنها منوط به خارج کردن تندیس فرمانده اسبق سپاه قدس از ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان دانستند.

منوچهر نیکفر گفت:‌ «به‌خاطر اینکه برای تندیس ما را ۳-۰ و جریمه کردند، به CAS (دادگاه حکمیت ورزش) شکایت کردیم. قرار شد «ایرادات» نقش‌جهان را برطرف کنیم تا در این ورزشگاه بازی کنیم. ای‌اف‌سی اصلاحات را که بگوید با نظارت فدراسیون اصلاحات را انجام می‌دهیم.»

این درحالی است که در سه روز گذشته، وقوع دو انفجار مرگ‌آفرین در مراسم حکومتی چهارمین سالگرد مرگ قاسم سلیمانی ‌‌در نزدیکی محل دفن او در کرمان، بار دیگر حساسیت‌ها را روی یکی از نزدیک‌ترین فرماندهان نظامی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بالا برده است.

اگر تندیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان حضور نداشت و سه امتیاز حساس مسابقه این تیم برابر الاتحاد به آسانی تقدیم نماینده عربستان نمی‌شد، سپاهان با برد مقابل حریفش و صدرنشینی در گروه خود، می‌توانست در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به قرعه بسیار آسان‌تری نسبت به الهلال برسد.

در قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴‌ــ۲۰۲۳ که روز پنجشنبه هفتم دی‌ در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور انجام شد، تیم سپاهان اصفهان، تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها، با سخت‌ترین قرعه ممکن روبرو شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این قرعه‌کشی، تیم پرستاره الهلال عربستان سعودی، صدرنشین فعلی لیگ حرفه‌ای این کشور و پرافتخارترین باشگاه در تاریخ رقابت‌های آسیایی با چهار قهرمانی و پنج نایب‌قهرمانی، در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دو بازی رفت‌و‌برگشت به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت.

دیدار رفت دو تیم ۲۳ بهمن‌ به میزبانی سپاهان در اصفهان برگزار می‌شود و دیدار برگشت نیز روز ۳۰ بهمن در ریاض برگزار خواهد شد.

سپاهان پس از برکناری محمدرضا ساکت، مدیرعامل قبلی این باشگاه، به اتهام اختلاس مالی و سپس محرومیت موقت یک هفته‌ای شش ستاره‌ آن از حضور در لیگ برتر فوتبال ایران به‌دلیل انعقاد قراردادهای نجومی، در هفته‌های گذشته شرایطی بحرانی و باخت‌های پیاپی را تجربه کرده است و باید دید آیا خوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان، موفق خواهد شد با درخشش در رقابت‌های آسیایی، حاشیه‌های تمام‌نشدنی تیمش را مهار کند یا خیر.

 تیم الهلال به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو، گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا محسوب می‌شود و پس از چلسی، در ردیف دومین باشگاه ولخرج جهان در نقل و انتقالات امسال قرار گرفته است. به همین دلیل، از نگاه بسیاری از منتقدان و تحلیلگران فوتبال آسیا، الهلال با لقب «رئیس آسیا» که ستارگانی جهانی و نامدار همچون یاسین بونو، کالیدو کولیبالی، میشل، الکساندر میتروویچ، میلینکوویچ ساویچ، روبن ناواس و سالم الدوساری را در ترکیبش دارد، اصلی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری محسوب می‌شود.

بیشتر از ورزش