عربستان سعودی می‌خواهد امسال در میان ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان قرار بگیرد

صندوق توسعه گردشگری عربستان سعودی با سرمایه‌ای ۴ میلیارد دلاری، در ژوئن ۲۰۲۰ تاسیس شد

پرواز بالون‌ها بر فراز العلا، عربستان سعودی‌ــ getyourguide.com

وزیر گردشگری عربستان سعودی می‌گوید این کشور قصد دارد در سال جاری در فهرست ۱۰ کشور موفق در حوزه گردشگری قرار بگیرد.

به گزارش عرب نیوز، احمد الخطیب که در مجمع منافه در مدینه صحبت می‌کرد، گفت عربستان سعودی ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به این هدف را در اختیار دارد.

او در ادامه توضیح داد که این صنعت تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد در تولید ناخالص داخلی مشارکت داشته است، و در نظر دارد این رقم را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ درصد برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزیر گردشگری عربستان سعودی، در حال حاضر ۹۴۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و هتل‌داری وجود دارد و هدف این است که فرصت‌های شغلی در این بخش تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون برسد.

این سخنان الخطیب در چارچوب «راهبرد ملی گردشگری» عربستان سعودی است که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۱۵۰ میلیون گردشگر جذب کند.

وزیر گردشگری عربستان سعودی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ هزار شهروند سعودی آموزش می‌بینند تا در این حوزه مشغول به کار شوند، گفت بودجه برنامه‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور بیش از ۹۹.۹ میلیون دلار در سال است.

او در ادامه تاکید کرد که وزارت گردشگری «مشتاق» است با آماده‌سازی تمام اماکن تاریخی و بناهای باستان‌شناسی، تجربه‌ای پربار برای گردشگران فراهم کند.

برای تحقق این هدف، صندوق توسعه گردشگری بودجه بیش از ۵۰ پروژه را تامین کرده است.

صندوق توسعه گردشگری با سرمایه‌ای ۴ میلیارد دلاری، در ژوئن ۲۰۲۰ تاسیس شد و هدف آن تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی به سرمایه‌گذاری‌های با پتانسیل بالا در مقصدهای گردشگری مهم در سراسر عربستان سعودی است.

بیشتر از سفر