مهدی طارمی؛ خط قرمز سرمربی پورتو: «نیازی به او ندارم»

رسانه‌های پرتغالی می‌گویند عملکرد طارمی در تمرینات تیم مطابق میل کونسیسائو نبوده است

مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی ایران و پورتوی پرتغال-

Instagram/Mehditaremiofficial9

رسانه‌های پرتغالی خبر دادند که سرخیو کونسیسائو، سرمربی تیم پورتوی پرتغال، باز هم نام مهدی طارمی، مهاجم ایرانی این باشگاه را در فهرست ۱۸ نفره تیمش در لیگ پرتغال قرار نداده است. به نظر می‌رسد طارمی تا پایان این دوره از رقابت‌های لیگ پرتغال جایی در ترکیب کونسیسائو نخواهد داشت.

مهدی طارمی، که پیش از این خبر توافق قطعی‌اش با باشگاه مطرح اینترمیلان ایتالیا منتشر شد، قرار است از فصل آینده در سری‌آ توپ بزند. او پیش از فیفادی اخیر نیز در بازی مقابل تیم انتهای جدولی ویزلا در فهرست سرمربی پرتغالی قرار نگرفته بود و حالا در تیم استوریل هم غایب خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت آبولا، دلیل اصلی سقوط آقای گل فصل گذشته لیگ پرتغال به فهرست سیاه سرمربی پرتو این است که کونسیسائو تصور می‌کند طارمی دیگر به این باشگاه متعهد نیست و با آمادگی کامل در تمرینات و مسابقات این فصل پورتو حضور نیافته است؛ نکته‌ای که خط قرمز کونسیسائو است. البته او از حمایت مدیران باشگاه برخوردار است چراکه از توافق ناگهانی طارمی با اینتر عصبانی‌اند.

پورتو ۸ هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ فوتبال پرتغال، در فاصله ۱۰ امتیازی از اسپورتینگ صدرنشین قرار دارد و امیدهایش برای کسب عنوان قهرمانی بسیار کمرنگ شده است. کونسیسائو طارمی را که موقعیت‌های گلزنی فراوانی را از دست داد یکی از اصلی‌ترین دلایل عقب ماندن تیمش از کورس قهرمانی می‌داند.

رسانه‌های پرتغالی می‌گویند عملکرد طارمی در تمرینات تیم مطابق میل کونسیسائو نبوده است و به نظر می‌رسد سرنوشت موسی مارگا، مهاجم اسبق پورتو، برای طارمی تکرار شود. مارگا، گلزنی اهل مالی، پس از درخشش در پورتو و پیش از پایان فصل اعلام کرد که با باشگاه الهلال عربستان به توافق رسیده است و همین خبر موجب شد کونسیسائو پیش از پایان لیگ مارگا را کنار بگذارد.

مهدی طارمی که در سال‌های اخیر با تمجیدهای اغراق‌آمیز از مقام‌های ارشد نظام جمهوری اسلامی مانند علی خامنه‌ای، قاسم سلیمانی، ابراهیم رئیسی و محمد مخبر، محبوبیتش را نزد شمار زیادی از مردم ایران از دست داده و «فوتبالیست حکومتی» نام گرفته است، در ۱۶ مسابقه‌ای که در این فصل لیگ برتر پرتغال به میدان رفت نتوانست گلزنی‌های پیاپی سال‌های گذشته را تکرار کند و تنها سه گل به ثمر رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیفیت بازی‌های طارمی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با پیراهن تیم ملی ایران نیز صدای اعتراض بسیاری از اهالی فوتبال و منتقدان را بلند کرد. او اکنون تمرینات خود را با پورتو ادامه می‌دهد، اما به‌دلیل دوری از میادین بی‌شک روزهای سختی در انتظارش خواهد بود.

آخرین حضور ثابت طارمی در ترکیب اصلی پورتو به قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد و در ۱۴ بازی اخیر پورتو تنها سه بار فرصت حضور در زمین را پیدا کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، او در قراردادی آزاد و ۲ ساله با دستمزد ۳.۵ میلیون دلار برای هر فصل به باشگاه اینترمیلان منتقل شده است و اواخر تابستان امسال در سری‌آ بازی خواهد کرد.

مهدی طارمی که به گفته خود رابطه صمیمانه‌ای با محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، دارد موفق شد بابت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، سهمیه دولتی واردات خودرو گران‌قیمت به ایران را برای خود و هم‌تیمی‌هایش کسب کند. او علاوه بر همراهی پیوسته نظام جمهوری اسلامی، در مرداد ۱۳۹۶ و پس از حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم پانیونیوس یونان مقابل نماینده کشور اسرائیل در لیگ اروپا، برای اطاعت از سیاست جمهوری اسلامی در روبه‌رو نشدن ورزشکاران ایرانی با نمایندگان اسرائیل، جمله معروف علی خامنه‌ای را در توییتر نوشت: «امام خامنه‌ای: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»

او در سال‌های اخیر، عامل اصلی ایجاد تبانی در اردوی تیم ملی برای برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی موفق تیم ملی ایران، و جانشینی کارلوس کیروش بود؛‌ اتفاقی که جز حذف تیم ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی و شکست تحقیرآمیز مقابل انگلستان نتیجه‌ای نداشت.

بیشتر از فوتبال