اتاق بالکن مشهور کاخ باکینگهام برای نخستین بار برای بازدید عموم باز می‌شود

ملکه ویکتوریا نخستین کسی بود که در سال ۱۸۵۱ از این بالکن استفاده کرد

بالکن مشهور کاخ باکینگهام به همراه تصاویری از خانواده سلطنتی بریتانیا در دوره‌های مختلف-Facebook/RoyalCollectionTrust-AFP

کاخ باکینگهام در لندن برای اولین بار این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا از بال شرقی اقامتگاه سلطنتی از جمله بالکن مشهوری که خانواده سلطنتی در موقعیت‌های مختلف آنجا جمع می‌شوند، بازدید کنند.

بیش از ۱۰۰ سال است که خانواده‌ سلطنتی بریتانیا برای مناسبت‌هایی مانند عروسی و جشن از جمله تاج‌گذاری شاه چارلز در ماه مه ۲۰۲۳ به این بالکن می‌‌آیند و برای مردم دست تکان می‌دهند. گردشگران تاکنون اجازه نداشتند وارد این بالکن معروف شوند.

به گزارش نیویورک‌پست، علاوه بر قدمت تاریخی سالن، اشیا برجسته‌ای نیز در آن وجود دارد. از جمله یک چلچراغ کریستال تازه‌بازسازی‌شده به شکل گل نیلوفر آبی و دو آویز دیواری ابریشمی ساخت چین در قرن هجدهم که گوانگ سو، امپراتور چین، به مناسبت جشن شصتمین سال سلطنت (جوبیلی الماس Diamond Jubilee) ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۹۷ به او هدیه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تورهای مخصوص بازدید از بخش شرقی کاخ از ۱۵ ژوییه تا ۳۱ اوت آغاز می‌شوند و بازدیدکنندگان را به اتاق‌های اصلی این بخش از جمله اتاق مرکزی که به بالکن کاخ منتهی می‌شود می‌برند که ملکه ویکتوریا نخستین کسی بود که در سال ۱۸۵۱ از آن استفاده کرد.

مسیر بازدید از راهرو اصلی در طول بال شرقی خواهد بود؛ جایی که نقاشی‌های هنرمندانی چون توماس گینزبورو به دیوارها آویخته شده است.

تنها در بخش شرقی، بیش از سه هزار شیء تاریخی و هنری از مجموعه سلطنتی وجود دارد، بنابراین بازدیدکنندگان در طول این تور ۴۵ دقیقه‌ای چیزهایی زیادی برای تماشا خواهند داشت.

طبقه اصلی بال شرقی پس از بیش از پنج سال مرمت به روی عموم باز خواهد شد و برنامه ۱۰ ساله کاخ برای نوسازی سیم‌کشی، لوله‌کشی‌ها و سیستم گرمایشی هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

پس از گشت‌وگذار در بال شرقی که در هر تور به ۲۰ نقطه محدود می‌شود و برای هر بزرگسال ۹۵ دلار هزینه دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند به‌تنهایی از «اتاق‌های دولتی» (State Rooms) ویژه مراسم و مهمانی‌های رسمی، جلسات و سایر رویدادهای مهم، بازدید کنند.

بیشتر از فرهنگ و هنر