صخره‌های مرجانی؛ رونمایی از محصول مشترک شرکت دریای سرخ و برادران وارنرز

مستند «زیر سطح: مبارزه برای مرجان‌ها» ۲۲ آوریل، روز جهانی زمین، از شبکه دیسکاوری پخش می‌شود

صحنه‌ای از فیلم مستند «زیر سطح: جدالی برای مرجان‌ها» - blooloop

مستندی درباره صخره‌های مرجانی؛ محصول مشترک شرکت دریای سرخ و برادران وارنرز به‌زودی پخش می‌شود.

شرکت بین‌المللی دریای سرخ (Red Sea Global) در عربستان سعودی با مشارکت برادران وارنرز‌ــ‌‌دیکساوری مستندی درباره تغییرات اقلیمی و صخره‌های مرجانی تولید کرده است. 

خبرگزاری عربستان سعودی روز سه‌شنبه گزارش داد که مستند «زیر سطح: مبارزه برای مرجان‌ها» (Beneath the Surface: The Fight for Corals) ۲۲ آوریل، روز جهانی زمین، از شبکه دیسکاوری پخش می‌شود.

به گزارش عرب‌نیوز، طبق بیانیه سازندگان این مستند، این فیلم تلاش‌‌های زیست‌محیطی شرکت بین‌المللی دریای سرخ را برجسته می‌کند.

جان پاگانو، مدیرعامل شرکت بین‌المللی دریای سرخ، می‌گوید: «هدف این مستند نشان دادن زیبایی‌ها و آسیب‌پذیری‌های این شگفتی‌های زیر آب و تاکید بر اهمیت همکاری جهانی در حفظ اقیانوس‌ها است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مستند، سلما شاکر، غواص آزاد اهل عربستان سعودی،  تحقیقات گسترده شرکت بین‌المللی دریای سرخ و دانشگاه علم و فناوری ملک‌ عبدالله درباره مرجان‌ها را بررسی می‌کند.

بینندگان همچنین تماشاگر صخره‌های مرجانی بکر در نوار ساحلی دریای سرخ در عربستان سعودی خواهند بود که تنوع زیستی غنی و نقش حیاتی آن‌ها را در محیط‌زیست به نمایش می‌گذارد. 

مستند «زیر سطح: مبارزه‌ برای مرجان‌ها» از آب‌های محلی عربستان سعودی فراتر می‌رود و تا صخره‌های مرجانی در مکزیک گسترش می‌یابد تا بر چالش‌های جهانی که این زیست‌بوم‌ها (اکوسیستم) با آن مواجه‌اند، تاکید کند و مزیت‌های تحقیقات مرجانی در دریای سرخ را برای زیست‌بوم‌های جهانی به نمایش بگذارد.

کری مک‌اووی، رئیس کانال‌های علمی مستند در شبکه دیسکاوری امئا (EMEA) در برادران وارنرز‌ــ‌دیسکاوری، می‌گوید: «ما در مقام یک شرکت، به قدرت داستان‌گویی برای سرگرمی و الهام بخشیدن برای تغییر باور داریم و این فیلم نمونه‌ای از این تعهد است.»

این مستند نمایی کلی از صخره‌های مرجانی در سراسر جهان،‌ اهمیت آن‌ها در زیست‌بوم‌های دریایی و همچنین تلاش‌ها برای حفاظت آن‌ها را به نمایش می‌گذارد و دیدگاه‌های طیف گسترده‌ای از کارشناسان را در این زمینه مطرح می‌کند.

بیشتر از فرهنگ و هنر