تنیس دبی؛ نخستین پیروزی جوکوویچ در سال ۲۰۲۲

جوکوویچ ۳۴ ساله در دور بعدی این رقابت‌ها باید در روز چهارشنبه به مصاف برنده مسابقه خاچانوف و دیمینور برود

نواک جوکوویچ ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل نزدن واکسن کرونا از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا اخراج شد - Karim SAHIB / AFP

دور نخست رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی با پیروزی نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، و اندی ماری بریتانیایی پیگیری شد.

نواک جوکوویچ که در ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل نزدن واکسن کرونا از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا اخراج شد، در اولین مسابقه خود در این سال در رقابت‌های دبی، مقابل روبرتو موزتی ایتالیایی قرار گرفت و در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۳ به برتری رسید و به دور دوم مسابقات راه یافت.

مرد شماره ۱ جهان در هنگام ورود به زمین اصلی رقابت‌ها با استقبال بی‌نظیر هوادارانش مواجه شد و پس از پیروزی در این مسابقه نیز بسیار خوشحال بود. این پیروزی برای جوکوویچ بسیار اهمیت داشت؛ چرا که پس از سه ماه در یک مسابقه رسمی حضور می‌یافت و می‌توانست کمی از حاشیه‌هایی که به وجود آمده است، فاصله بگیرد.

جوکو پس از پایان مسابقه در حضور تماشاگران، گفت: «از این پیروزی در جمع این همه تماشاگر که بی‌وقفه من را تشویق کردند بسیار خوشحالم. فکر می‌کنم رقابت‌های دبی بهترین جا برای شروع سال جدید بود. جو مسابقات از چیزی که انتظار داشتم، بهتر بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ ۳۴ ساله در دور بعدی این رقابت‌ها باید در روز چهارشنبه به مصاف برنده مسابقه خاچانوف و دیمینور برود. با این حال، مشکلات جوکوویچ برای حضور در رقابت‌های تنیس در آینده همچنان ادامه دارد. او به دلیل نزدن واکسن کرونا نمی‌تواند در رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز و میامی که ماه آینده در آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت کند. او در مصاحبه انتهای بازی به این موضوع نیز اشاره کرد.

در دیگر دیدار مهم برگزار شده از همین رقابت‌ها، اندی ماری بریتانیایی در یک رقابت سخت و جذاب که نزدیک به سه ساعت طول کشید، موفق شد دو بر یک از سد کریستوفر اوکانل استرالیایی عبور کند. ماری که ست اول را در تای‌برک ۷-۶ به حریف جوان خود واگذار کرده بود، با بازگشتی فوق‌العاده به مسابقه، موفق شد ست‌های دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ پیروز شود و برنده این مسابقه لقب بگیرد. مرد شماره ۹۵ تنیس جهان در دور بعدی رقابت‌ها باید با برنده مسابقه سینر و فوکینا روبه‌رو شود که می‌تواند رقابت بسیار سختی برای اندی ماری باشد.

رقابت‌های مهم تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو در مکزیک نیز در دور اول پیگیری شد و در همان روز نخست شگفتی‌ساز بود. استفان کوزلو، نفر ۱۳۰ جهان از آمریکا، موفق شد در مسابقه‌ای که نزدیک به سه ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، دو بر یک گریگور دیمیتروف بلغار را از پیش رو بردارد.

کوزلو که در دور مقدماتی از رسیدن به جدول اصلی رقابت‌ها باز مانده بود، تنها دقایقی قبل از مسابقه با انصراف ماکسیم کرسی از رقابت‌ها، شانس حضور دوباره را به دست آورد. او که در حال تمرین با نادال بود، تمرین را نیمه‌کاره رها کرد و به مسابقه با دیمیتروف پرداخت و در انتها پیروزی شد.

در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی مکزیک، بازیکنان سرشناسی همچون مدودف، نادال، سیتسیپاس و زورف حضور دارند.

بیشتر از تنيس