رافائل نادال سفیر تنیس عربستان سعودی می‌شود

نادال می‌گوید: به هر گوشه عربستان سعودی نگاه کنید، رشد و پیشرفت را می‌بینید

رافائل نادال در مسابقات آزاد اوپن وسترس در سینسیناتی آمریکا، ۱۷ اوت ۲۰۲۲‌ــ Reutesr

فدراسیون تنیس عربستان سعودی روز دوشنبه در راستای اهداف این پادشاهی برای پیشرفت‌های ورزشی گسترده‌تر و میزبانی مسابقات حرفه‌ای بیشتر، رافائل نادال را به‌عنوان سفیر این فدراسیون انتخاب کرد.

به گزارش فرانس۲۴، در بیانیه مطبوعاتی این فدراسیون به نقل از این بازیکن ۳۷ ساله اسپانیایی و برنده ۲۲ جایزه گرند اسلم آمده است: «به هر گوشه عربستان سعودی که نگاه کنید، رشد و پیشرفت را می‌بینید و من از اینکه بخشی از این پیشرفت خواهم بود، هیجان‌زده‌ام.»

او در ادامه افزود: «از آنجا که عاشق تنیسم، به این بازی ادامه می‌دهم. اما فراتر از بازی کردن، می‌خواهم کمک کنم تا این ورزش در سراسر جهان رشد کند و در عربستان سعودی پتانسیل واقعی وجود دارد.»

نادال که در سال ۲۰۲۳ لگنش آسیب دید و از دور مسابقات خارج شد، قرار بود اکنون در حال رقابت در مسابقات آزاد استرالیا باشد؛ اما پس از پیروزی در دو مسابقه ابتدایی‌ در بریزبن استرالیا، هنگام تمرین دچار پارگی عضله شد و به ناچار اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۴ را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال پیش‌تر گفته بود که «به احتمال زیاد» در سال ۲۰۲۴ با رقابت‌های تنیس خداحافظی خواهد کرد.

این بیانیه مطبوعاتی فدراسیون تنیس عربستان سعودی پس از سال شلوغ ۲۰۲۳ برای تنیس این کشور، که میزبان اولین رویداد تور ای‌تی‌پی (ATP) بود، منتشر شد. بنا بر اعلام این فدراسیون، نادال اخیرا از یک باشگاه تنیس نوجوانان در ریاض بازدید کرده است و در این سمت و نقش جدید، در هر سال زمان معینی را به طور ویژه به این کشور اختصاص می‌دهد و آکادمی جدید «رافا نادال» را در آنجا تاسیس خواهد کرد.

ورزش یکی از بخش‌های اصلی در برنامه اصلاحی چشم‌انداز ۲۰۳۰ شاهزاده محمد بن سلمان به شمار می‌رود. هدف این برنامه تبدیل عربستان سعودی به قطب گردشگری و تجاری است و در حالی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان است، از سوخت‌های فسیلی به سمت منابع انرژی پایدارتر تغییر مسیر می‌دهد.

عربستان سعودی ستاره‌های فوتبال مانند کریستیانو رونالدو و نیمار را هم برای بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی جذب کرده و میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ را نیز کسب کرده است.

انعقاد قرارداد پنج‌ ساله برای آوردن نسل بعدی فینال‌های تور تنیس ای‌تی‌پی به جده، از قصد جدی عربستان سعودی برای جا انداختن تنیس در برنامه‌های بین‌المللی این کشور خبر می‌دهد و این احتمالا اولین گام از برگزاری بسیاری از مسابقات حرفه‌ای تنیس در این کشور خواهد بود. 

بیشتر از تنيس