جوایز موسیقی ویدئوی ام‌تی‌وی: بخت خوب تیلور سوییفت برای گرفتن جای ‏مدونا

بیانسه با مجموع ۲۶ برد انفرادی، تا کنون بیشترین جایزه‌های را برده است

جوایز موسیقی ویدئوی ام‌تی‌وی معتبرترین جایزه رقابتی و جایزه نهایی است که در جوایز سالانه ام‌تی‌وی به هنرمندان داده می‌شود-facebook/TaylorSwift/AFP

تیلور سوییفت پیشتاز نامزدهای ویدئوی جایزه موسیقی ام‌تی‌وی ۲۰۲۳ است و ممکن است جای مدونا را بگیرد.

در آستانه برگزاری مراسم امسال، تیلور سوییفت ۳۳ ساله با هشت نامزدی، از جمله نامزدی برای جایزه بسیار محبوب «بهترین ویدئوی سال»، بیشترین تعداد نامزدی‌ها را دارد و پیشتاز است.

سوییفت پیش از این تنها هنرمندی شد که موفق شده است سه «VOTY» در سال ۲۰۲۲ برنده شود و به مقام ابر ستاره ام‌تی‌وی (MTV) برسد.

 به گزارش نیویورک پست، جشن سالانه ام‌تی‌وی در روز سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر، ساعت ۸ بعدازظهر بار دیگر به‌صورت زنده از نیوآرک، نیوجرسی، پخش خواهد شد. مجری این برنامه هنوز مشخص نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه هواداران سرسخت سوییفت بدون شک نفس خود را حبس کرده‌اند و امیدوارند که او از یک شب در مرکز توجه بودن لذت ببرد، هر یک از رقیبان قدرتمند او ممکن است به‌راحتی صحنه را از آن خود کنند.

 یکی از رقبای تیلور SZA، خواننده ۳۳ ساله «Kill Bill»، است که با شش نامزدی چشم به بردن جایزه «VOTY» دارد.

دوجا کت، کیم پتراس، مایلی سایرس، نیکی میناژ، اولیویا رودریگو، و سم اسمیت هر کدام پنج نامزدی و بلک‌پینک، دیدی، و شکیرا هر کدام در چهار رشته نامزد جایزه شده‌اند.

با وجود این، اگر سوییفت- این ۱۴ بار برنده VMA- در همه رشته‌ها از دیگر رقبایش پیشی بگیرد، مدونا را از رده دوم بیشترین برد این جایزه در تمام دوران کنار خواهد زد. مدونا، نماد ۶۴ ساله پاپ، در چهار دهه گذشته ۲۰ جایزه VOTY برنده شده است و ۲۲ مجسمه نقره‌ای در دست دارد.

در حال حاضر بیانسه ۴۱ ساله، که برای جایزه «هنرمند سال» نامزد شده است، با مجموع ۲۶ برد انفرادی، از جمله به دست آوردن جایزه Video Vanguard در سال ۲۰۱۴، بیشترین تعداد جوایز را در VMA برنده شده است.

اما جشن آتی ام‌تی‌وی تنها صحنه درخشش بزرگان و نامداران نخواهد بود.

در رکوردی تازه در تاریخ VMA، امسال سی و پنج هنرمند جدید برای نخستین بار نامزد بردن جایزه شده‌اند. از جمله این تازه‌واردان می‌توان به آیس اسپایس ۲۳ ساله، برنا بوی ۳۲ ساله، لورن اسپنسر اسمیت ۱۹ ساله، و ساسی سانتانا ۲۹ ساله اشاره کرد.

جوایز موسیقی ویدئویی ام‌تی‌وی معتبرترین جایزه‌ رقابتی و جایزه نهایی و بزرگ است که در جشن سالانه ام‌تی‌وی به هنرمندان داده می‌شود. اولین مراسم اهدای جوایز موسیقی ویدئویی ام‌تی‌وی در سال ۱۹۸۴ برگزار شد. این جایزه برای قدردانی از هنرمندانی تعیین شده است که بهترین موزیک ویدئوهای سال را منتشر کرده‌اند.

از مهم‌ترین رشته‌های جوایز ام‌تی‌وی می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

- برترین ویدئوی سال

- برترین هنرمند سال

- برترین ترانه سال

- برترین هنرمند تازه‌کار

- برترین همکاری

و برترین‌های موسیقی پاپ، راک، آر‌اند‌بی (R&B)، آلترناتیو، هیپ‌هاپ، لاتین، و کی-پاپ.

بیشتر از موسیقی