جشنواره موسیقی عربستان سعودی، پاسداشت میراث گذشتگان

این جشنواره در چارچوب برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برگزار می‌شود

این جشنواره موسیقی به تاریخچه نغمه‌ها و ترانه‌ها و ارتباط فرهنگی‌شان با جوامع محلی می‌پرداز‌د‌ـ Twitter/jeddahsuperdome

جده قرار است میزبان اولین دوره جشنواره پاسداشت میراث موسیقی عربستان سعودی باشد.

به گزارش عرب نیوز، این جشنواره به همت وزارت فرهنگ و از ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر در سوپردوم جده برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، این جشنواره موسیقی به تاریخچه نغمه‌ها و ترانه‌ها و ارتباط فرهنگی‌شان با جوامع محلی می‌پردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رویداد فرهنگی بر آثار برخی از مهم‌ترین آهنگسازان عربستان سعودی توجه خواهد شد از جمله آهنگ‌های عمر کدر، فوزی محسون، صالح الشهری، محمد شفیق، طارق عبدالحکیم، طلال باغر، و دکتر عبدالرب ادریس.

این جشنواره تماشاگران را با خود همراه می‌کند و به گذشته موسیقی این کشور سفر می‌کند. سالن ورودی محل جشنواره مزین به نقاشی‌های دیواری خواهد بود که آهنگسازان و هنرمندان برجسته سعودی را ترسیم می‌کنند، و نمایشگاهی از داستان‌ها، نغمه‌ها، و تجربه‌هایی که صنعت موسیقی کشور را متحول کرد برگزار می‌شود.

در رویدادی در حاشیه این جشنواره، تماشاگران این فرصت را دارند تا در مورد قطعات موسیقی مشهور نظر بدهند، و در شب اول جشنواره، محمد عبدو، خواننده سعودی، تعدادی از آهنگ‌های عمر کدر و ترانه‌ای از عبدالرب ادریس را اجرا خواهد کرد.

در شب دوم جشنواره، عبدالمجید عبدالله ترانه‌هایی از فوزی محسون و صالح الشهری را خواهد خواند و در شب آخر، عبادی الجواهر آهنگ‌های طلال باغر، دالیا مبارک آثاری از طارق عبدالحکیم، و طلال سلامه ترانه‌هایی از محمد شفیق را اجرا خواهند کرد.

این جشنواره یکی از طرح‌های ابتکاری بی‌شماری است که در چارچوب برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برگزار می‌شود، که هدف آن بهبود سبک زندگی شهروندان، خانواده‌ها، و جوامع محلی سعودی است.

بیشتر از موسیقی