برونو مارس، خواننده برنده جایزه گرمی، در العلا روی صحنه رفت

شهر باستانی العلا در استان مدینه در شمال غربی عربستان سعودی با حضور چهره‌های شناخته‌شده جهان به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل شده است

برونو مارس خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتار و درام اهل ایالات متحده آمریکا است ـ Getty Images via AFP

برونو مارس، خواننده برنده جایزه گرمی، جمعه شب به همراه دی‌جی شائولین و دی‌جی لوش از عربستان سعودی در شهر باستانی العلا روی صحنه رفت.

پیتر گنه هرناندز، متولد ۱۹۸۵ که با نام هنری برونو مارس شناخته می‌شود، خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتار و درام اهل ایالات متحده آمریکا است. او درجشنواره گرمی سال ۲۰۱۶ با همکاری مارک رانسون برنده جایزه بهترین ضبط سال با آهنگ آپتاون فانک (Uptown Funk) شد.

به گزارش عرب نیوز، این خواننده و ترانه‌سرای معروف با برخی از بهترین آثارش از جمله آپتاون فانک در العلای عربستان سعودی روی صحنه رفت و تماشاچیانی را که با او همخوانی می‌کردند، به وجد آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهر باستانی العلا در استان مدینه در شمال غربی عربستان سعودی با حضور چهره‌های شناخته‌شده جهان به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل شده است.

اجرای این هنرمند در العلا در همان محوطه‌ای برگزار شد که میزبان نمایشگاه هنر معاصر در فضای باز در سال ۲۰۲۲ بود. این فضا از هفته گذشته میزبان جشنواره موسیقی و سرگرمی شاخصی به نام آزیموث (Azimuth) بوده است.

برونو مارس را در تازه‌ترین اجرایش هنرمندانی مانند دی جی شائولین همراهی می‌کردند؛ هنرمندی که پیش از این نیز در برخی از رویدادهای برجسته عربستان سعودی و جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ روی صحنه رفته بود. دی‌جی لوش نیز از هنرمندان دیگر اجرای جمعه شب در العلا بود؛ کسی که اجراهای متعددی را از جمله در جام جهانی فوتبال قطر برگزار کرده است.

برگزاری این کنسرت یکی از مجموعه رویدادهای فرهنگی و هنری «لحظات العلا» (AlUla Moments) بود که برای سال ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

شهر باستانی العلا زمانی در تقاطع راه‌های اصلی تجارت عود قرار داشت که از دریای مدیترانه تا هند و شمال آفریقا را شامل می‌شد. جمعیت این شهر اکنون کمتر از پنج هزار نفر است، ولی پادشاهی عربستان سعودی آن را یک جاذبه مهم فرهنگی و توریستی می‌داند و طرح‌هایی در دست دارد که این شهر را که در احاطه دیوارهای باستانی است، به یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های زنده جهان بدل کند.

حاکمان عربستان سعودی امیدوارند که هر سال میلیون‌ها گردشگر به منطقه‌ای بیایند که تاریخی دیرینه دارد. در این منطقه، مکانی به نام «الحجر» قرار گرفته که بقایای یک آبادی در زمان پادشاهی نبطی در دوهزارسال پیش است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. آبادی الحجر به گونه‌ای چشمگیر تا امروز دست‌نخورده باقی مانده است.

بیشتر از موسیقی