«نئوم» حامی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ شد

ابرشهر آینده‌نگر نئوم شهرتش را به عنوان قطب رسانه‌ای برجسته و یک شریک قابل‌اعتماد جهانی تثبیت کرده است

بندر اکساگورن بخشی از شهر آینده نگر نئوم در عربستان سعودی-NEOM

بنیاد فیلم دریای سرخ در آستانه برگزاری سومین دوره این رویداد که از ۳۰ نوامبر در جده آغاز خواهد شد، اعلام کرد نئوم حامی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ (RSIFF) عربستان سعودی است. این مشارکت که به تقویت اجزای کلیدی جشنواره از جمله بازار فیلم دریای سرخ و برنامه روزهای استعداد کمک می‌کند، با دیدگاه مشترک پرورش یک صنعت فیلم فعال و پررونق در منطقه کلید خورده است.

طی ۱۸ ماه گذشته، نئوم شهرتش را به عنوان قطب رسانه‌ای منطقه‌ای برجسته و یک شریک قابل‌اعتماد جهانی تثبیت کرده است. نئوم دارای بزرگ‌ترین تاسیسات هدفمند ساخته‌شده در خاورمیانه و شمال آفریقا برای تولید صفحه‌ نمایش، توسعه بازی و آموزش حرفه‌ای فیلم و تلویزیون است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه فیلمسازی نئوم (NEOM Media Industries) تا به امروز در این منطقه تولید بیش از ۳۵ محصول را در مقیاس‌ها و ژانرهای مختلف در هالیوود، بالیوود و جهان عرب حمایت و تسهیل کرده است. همچنین در حمایت از برنامه‌های محلی در عربستان سعودی، تعیین استانداردهای جدید در صنعت و پرورش استعدادها، آموزش، نوآوری و راه‌اندازی ابتکارات مربوط به این صنعت بسیار مفید بوده است.

«بازار دریای سرخ» کاملا با تعهد نئوم به منظور فراهم کردن نیروی کار صنعت فیلم در آینده از طریق پرورش استعدادهای سعودی و عرب و ایجاد فرصت‌های شغلی برای شکوفایی استعدادهای بزرگ هماهنگ و همسو است. نئوم بیش از هزار جوان سعودی را با موفقیت و از طریق برنامه‌های یادگیری متمرکز بر صنعت فیلم هدایت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی هم از آن‌ها در قالب جایابی، کارآموزی و در نهایت سپردن نقش‌های تمام وقت در این صنعت پشتیبانی می‌کند.

محمد الترکی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فیلم دریای سرخ، گفت: «همکاری ما با نئوم به طور قابل‌توجهی رشد صنعت داخلی را تسریع می‌کند. نئوم نه‌تنها درها را به روی مجموعه‌ای از فرصت‌ها برای فیلمسازان، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی باز می‌کند، بلکه خود را به‌عنوان یک مرکز مرکزی خلاقانه و مشارکتی برای صنعت منطقه تثبیت کرده است. نئوم در تعهد عمیق ما به رشد استعدادهای بومی در منطقه شریک است و ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر پایه‌های صنعت و شکوفایی آن با حمایت ارزشمند آن‌هاییم.»

شهر آینده‌نگر نئوم یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه اقتصادی دریای سرخ در تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی است. این شهر با مساحت بیش از ۲۶ هزار کیلومتر مربع در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است. نئوم که از ۴۰ درصد مناطق جهان با پروازی چهار ساعته در دسترس است، در نظر دارد به قطب نوآوری و گردشگری تبدیل شود. بیشتر بخش‌های نئوم قرار است تا پایان این دهه افتتاح شوند.

این پروژه آینده‌گرا با شهرهای مجهز به هوش مصنوعی، تفرجگاه‌های سازگار با محیط زیست، ساحل زیبای ۴۵۰ کیلومتری، صخره‌های مرجانی و جزیره‌ها، تجربه گردشگری در عربستان سعودی را بازتعریف خواهد کرد.

سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ از ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر ۲۰۲۳ در شهر جده عربستان سعودی برگزار می‌شود. در بخش مسابقه دریای سرخ، ۱۷ فیلم داستانی و مستند و فیلم‌هایی از آسیا، آفریقا و جهان عرب نمایش داده می‌شوند.

بیشتر از فیلم