اوپنهایمر در نهایت شگفتی از فهرست نهایی رده‌بندی اسکار خط خورد

باربی و وانکا بین ۲۰ فیلم فهرست نهایی حضور دارند

بازیگران فیلم اوپنهایمر روی فرش قرمز افتتاحیه این فیلم در لندن، ژوئیه ۲۰۲۳ـ HENRY NICHOLLS / AFP

اوپنهایمر کریستوفر نولان نامزدی اسکار بخش جلوه‌های بصری را از دست می‌دهد، چون معلوم شده است که این فیلم پرفروش با بازی کیلین مورفی بین فیلم‌های فهرست نهایی نیست.  

به گزارش ورایتی، در مجموع ۲۰ فیلم به دور بعدی رای‌گیری که قرار است از هفته آینده آغاز شود راه می‌یابند.

این فیلم‌ها عبارتند از: آکوامن و پادشاهی گمشده، باربی، پسران در قایق، سازنده، سیاه‌چال‌ها و اژدهایان افتخار، گودزیلا: منهای یک، نگهبانان کهکشان بخش ۳، ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت، قاتلان ماه کامل [گل]، مارول‌ها، ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ- قسمت اول، ناپلئون، نیاد، بیچارگان، ماه سرکش: قسمت اول – فرزند آتش، انجمن برف، مرد عنکبوتی: آن سوی دنیای عنکبوتی، تبدیل‌شوندگان: ظهور هیولاها و وانکا.

با اعلام فهرست نهایی جدید در ۲۱ دسامبر، این فهرست به ۱۰ فیلم کاهش می‌یابد. پنج نامزد نهایی در تاریخ ۲۳ ژانویه و پیش از مراسم اسکار در ۱۰ مارس معرفی می‌شوند.

سایر فیلم‌های مطرح بخش جلوه‌های بصری در کنار اوپنهایمر عبارتند از: سوسک آبی [بلو بیتل]، پری کوچک دریایی، فلش [انفجار]، فراری، و شزم! خشم خدایان.

به‌تازگی اعلام شد که نود‌و‌ششمین مراسم اسکار یک ساعت زودتر از همیشه آغاز خواهد شد، و برنامه رسمی برای نخستین بار در ساعت ۱۹ به وقت شرق [آمریکا] شروع می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش برنامه رسمی نیز زودتر و ۱۸:۳۰ به وقت شرق آمریکا آغاز می‌شود.

طبق سنت، این برنامه از ساعت ۲۰ شروع می‌شد. باوجود تلاش‌های مختلفی که برای حفظ مدت زمان اجرا به سه ساعت صورت گرفته، پخش این برنامه گاهی اوقات از ساعت ۱۱ شب نیز گذشته است.

[برنامه] اسکار در بیش از ۲۰۰ منطقه در سطح جهان پخش می‌شود و عضویت در آکادمی فیلم نیز در سال‌های اخیر بین‌المللی‌تر شده است. مجریان این برنامه، از آکادمی فیلم تا این شبکه نیز تلاش کرده‌اند رتبه‌بندی‌ها را به سطح پیش از همه‌گیری بازگردانند و دستاوردهای معقولی داشته باشند.

جیمی کیمل برای چهارمین بار مجری این برنامه است، راج کاپور مدیر اجرایی تولید، کیتی مولان تهیه‌کننده اجرایی و همیش همیلتون کارگردان برنامه است.

گزارش‌های تکمیلی از اسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از فیلم