آندره‌آ بوچلی برای ششمین بار در شهر تاریخی العلا روی صحنه می‌رود

سالن کنسرت «مرایا» با حضور این خواننده ایتالیایی شهرتش را به‌عنوان مرکز پررونق موسیقی و سرگرمی تقویت می‌کند

آندره‌آ بوچلی، خواننده مطرح تنور ایتالیایی، روز ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) در سالن تماشایی کنسرت «مرایا» در عربستان سعودی برنامه اجرا می‌کند. این ششمین حضور بوچلی در شهر تاریخی العلا واقع در شمال غربی عربستان سعودی است.

به گزارش عرب نیوز، شهر العلا در ماه ژانویه امسال میزبان جشنواره موسیقی کلاسیک بوده است.

اپرای ملی پاریس برای اولین بار در روز ۱۷ ژانویه، در بخشی از برنامه پیش از افتتاحیه ویلا هگرا در العلا، برنامه اجرا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلا هگرا، موسسه‌ای که به هنر و فرهنگ اختصاص دارد و قرار است در سال ۲۰۲۶ افتتاح شود،‌ با اپرای ملی پاریس همکاری کرد تا خوانندگان و رقصندگان و نوازندگان مشهور بین‌المللی را همراه با لباس‌های نفیس، در ترکیبی جذاب از عناصر فرهنگی فرانسوی و عربستان سعودی، به روی صحنه بیاورد.

در همین حال، در بخشی از جشنواره «زمستان در طنطوره» و مجموعه کنسرت‌های «لحظات العلا»، موفق‌ترین نوازندگان ارکستر سوئیس در روز ۱۹ ژانویه آثار کلاسیکی را در سالن مرایا اجرا کردند.

جشنواره «زمستان در طنطوره» که در العلا برگزار می‌شود شامل رویدادهای متنوعی از جمله در عرصه‌ هنر، فرهنگ، موسیقی، گردشگری، سوارکاری، و نجوم است. برگزاری چنین جشنواره‌ای بخشی از تلاش عربستان سعودی برای تبدیل شدن به قطب هنری و فرهنگی در منطقه و فراتر از آن است.

شهر باستانی العلا، واقع در هزار و ۱۰۰ کیلومتری ریاض، در شمال غربی عربستان سعودی، در دره‌ای سرسبز با کوه‌های ماسه‌ای مرتفع واقع است و جاذبه‌هایی از میراث فرهنگی باستانی در خود دارد که قدمتشان به هزاران سال قبل از پادشاهی لحیان و نبطی بازمی‌گردد. پیش از این، سازمان جهانی گردشگری شهر قدیمی العلا را بهترین دهکده گردشگری معرفی کرده بود.

بسیاری العلا را «موزه‌ای زنده» می‌دانند، زیرا محل و مأوای مجموعه‌ای باورنکردنی از میراث طبیعی و انسانی همراه با بناهای باستانی با تاریخی به‌قدمت بیش از ۲۰۰ هزار سال است. در سال‌های اخیر، العلا به عنصری محوری در برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان سعودی تبدیل شده و این منطقه را به مرکزی پویا برای تبادل فرهنگ و خلاقیت تبدیل کرده است.

بیشتر از موسیقی