شاه چارلز سوم یک نشان افتخار جدید به کیت میدلتون اعطا کرد

کیت اولین عضو خانواده سلطنتی است که این نشان را دریافت می‌کند

شاه چارلز سوم و کیت میدلتون در حال گفت‌وگو‌ــ CHRIS JACKSON/ POOL/ AFP

کیت میدلتون یک نشان افتخار تاریخی از شاه چارلز سوم، پدر همسرش، دریافت کرد.

به گزارش هارپر بازار، پادشاه بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل در کلیسای سنت جورج کاخ وینزر، «نشان اصحاب افتخار» (the Order of the Companions of Honour ) را به کاترین، شاهدخت ولز، به‌عنوان همراه سلطنتی اعطا کرد.

این نشان را که شاه جورج پنجم در سال ۱۹۱۷ ایجاد کرد، به پاسداشت دستاوردهای هنری، علمی، پزشکی یا خدمات عمومی اعطا می‌شود و یکی از برجسته‌ترین نشان‌های سلطنتی در بریتانیا است.

کیت اولین عضو خانواده سلطنتی است که این نشان را دریافت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاه چارلز همیشه به کیت علاقه داشته است. آن‌ها حالا که هم‌زمان در حال معالجه بیماری سرطان‌اند، بیش از پیش به هم نزدیک شده‌اند.

چارلز سوم در همان مراسم، شاهزاده ویلیام را نیز به‌عنوان استاد بزرگ «ارجمندترین نشان حمام» (The Most Honourable Order of the Bath) منصوب کرد.

عنوان «ارجمندترین نشان حمام» را شاه جورج اول رسما در سال ۱۷۲۵ تاسیس کرد اما اعتقاد بر این است که قدمت آن به قرن هشتم می‌رسد. این حکم به نیروهای نظامی یا کشوری بابت ارائه خدمت نمونه اعطا می‌شود و نام آن از مراسم مفصلی در قرون وسطی گرفته شده است که حمام آیینی (به عنوان نمادی از پاکسازی) یکی از عناصر آن بود و شوالیه‌ای که نامزد دریافت این عنوان بود، باید آن را بجا می‌آورد.

پادشاه بریتانیا زمانی که هنوز ولیعهد بود و عنوان شاهزاده ولز را داشت، یعنی از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۲۲، خود استاد بزرگ این نشان بود.

چارلز سوم به همسرش، ملکه کامیلا، هم عنوان استاد اعظم و بانوی اول نشان صلیب بزرگ عالی‌ترین نشان امپراتوری بریتانیا (dame grand cross of the Order of the British Empire) را اعطا کرد.

این عنوان افتخاری بخش وسیع‌تری از جامعه اعم از نظامیان و غیرنظامیان را ارج می‌نهد و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو و همسر ملکه الیزابت فقید، نیز از سال ۱۹۵۳ تا ۲۰۲۲ آن را در اختیار داشت.

بیشتر از زندگی