جبهه مقاومت ملی از چهار حمله به طالبان خبر داد

طالبان از گسترش حملات جبهه آزادی و جبهه مقاومت ملی نگران‌اند

جبهه مقاومت ملی افغانستان شنبه ۸ اردیبهشت اعلام کرد که در استان‌های هرات و کابل، چهار حمله به طالبان انجام داده است که در نتیجه آن‌ها، ۹ عضو طالبان کشته و پنج تن زخمی شده‌اند.  

بنا بر اعلام جبهه مقاومت ملی، در این حملات به نیروهای این جبهه و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.  

در اعلامیه این جبهه آمده است که نخستین حمله به مقر بازرسی نیروهای طالبان در منطقه موسوم به «تانک تیل کوهدامن» حوزه هفدهم امنیتی شهر کابل انجام شد که در نتیجه آن دو نیروی طالبان کشته و سه تن زخمی شدند.  

در اعلامیه این جبهه ذکر شده است که در حمله دوم، نیروهای طالبان مقابل اداره امور مهاجران شهر هرات هدف قرار گرفته‌ و در پی آن دو نیروی طالبان عضو یگان مرزی این گروه کشته شده‌اند.  

بنا بر اعلام جبهه مقاومت ملی، حمله سوم در منطقه «چهار دهی» حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد و طی آن دو نیروی طالبان که سوار بر موتورسیکلت بودند، کشته شدند و چهارمین حمله هم در یک ایست‌بازرسی طالبان مقابل حوزه سیزدهم شهر کابل به وقوع پیوست که در نتیجه آن، سه طالب کشته و دو تن زخمی شدند.  

در اعلامیه این جبهه آمده است: «نیروهای جبهه مقاومت ملی عملیات‌های هدفمندشان را در مناطق مختلف کشور به منظور برچیدن بساط ظلم و جنایت گروه تروریستی طالبان طراحی و اجرا می‌کنند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، «قهرمان ملی افغانستان» و جبهه آزادی افغانستان به رهبری ژنرال یاسین ضیا، رئیس پیشین ستاد ارتش افغانستان، عملیات‌ چریکی علیه طالبان انجام می‌دهند. این دو جبهه بر تداوم حملاتشان به طالبان تاکید دارند و اعضای آن‌ها اغلب از نظامیان حکومت پیشین افغانستان‌اند.  

رهبران این دو جبهه نظامی مخالف طالبان حدود دو هفته قبل در یک نشست مشترک، از اتحاد و هماهنگی میان این دو جبهه علیه طالبان خبر دادند و تاکید کردند مبارزه مسلحانه را تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی می‌دانند.

احمد مسعود در این نشست گفت: «طالبان تمام درهای صلح و گفت‌وگو را بسته‌اند.» ژنرال ضیا هم از رهبران سیاسی مخالف طالبان خواست که به جبهه‌های نظامی علیه طالبان ملحق شوند، چرا که طالبان اهل گفت‌وگو و مصالحه نیستند.  

طالبان از گسترش حملات جبهه آزادی و جبهه مقاومت ملی نگران‌اند و بر سرکوب نیروهای وابسته به این دو جبهه تاکید دارند، اما تاکنون نتوانسته‌اند به هدفشان برسند. آن‌ها شماری از شهروندان اهل افغانستان را به اتهام همکاری و عضویت در جبهه‌های نظامی مخالف بازداشت کرده‌ و به نیروهایشان دستور داده‌اند هنگام مقابله با حملات جبهه‌های مسلح، از تمام ظرفیتشان استفاده کنند و نیروهای این جبهه‌ها را هم «بغاوتگر» [خروج یا شورش‌کننده علیه امام مشروع و حاکم اسلامی] بدانند و بکشند.

رژیم طالبان از گسترش مقاومت مسلحانه و چریکی در افغانستان هراس دارند. این در حالی است که سرکوب و اختناق موجود نارضایتی مردم را از حکومتداری‌ این گروه افزایش داده است. 

بیشتر از جهان